۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۱۴۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

دفاع از آرمان‌های انقلاب رسالت سنگین مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که رسالت سنگین مبلغان خواهر و برادر دفاع از آرمان‌های انقلاب است، گفت: این آرمان ها باید روز به روز تقویت شود.
غلامي تبليغات لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در همایش مبلغان خواهر مداح و فعالان فرهنگی، گفت: یک مبلغ دین باید مداح اهل‌بیت(ع) نیز باشد.


وی مبلغان و مداحان خواهر را به‌نوعی عضو خانواده مذهبی تبلیغات اسلامی بیان کرد و افزود: برای مداحان مرام‌نامه‌ای برگرفته از رهنودهای رهبر معظم انقلاب تهیه شده است و در کشور پخش شده است، شما نیز باید در این حوزه کار کنید.


حجت الاسلام غلامی با تأکید بر عمل به این مرام نامه اظهار داشت: ولایت‌مداری و ولایت‌محوری  فقط در گفتن نیست بلکه در عمل است.


وی با بیان ویژگی های یک مداح گفت: رفتار، گفتار و سکنات یک مداح و ذاکر اهل‌ بیت(ع) باید مورد تأیید خداوند و اهل‌ بیت(ع) باشد، مداحان ما باید با قرآن کاملاً آشنا باشند.


معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که انس با قرآن، دانستن روایات و تاریخ و سیره ائمه معصوم از ویژگی های یک مداح است، تصریح کرد: اگر یک مداح تاریخ و فرهنگ یک حادثه مانند واقعه کربلا را نداند، دیگر نمی‌شود به او مداح گفت.


وی با بیان این که دفاع از آرمان‌های انقلاب رسالت سنگینی است که بر دوش ما گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: اگر کسی تفکر ولایت را تقویت نکند آن‌جا باید نسبت به دین، آیین و اعتقاد خودش تجدید نظر کند.


حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که تقویت تفکر دینی باید مد نظر ما باشد، اظهار کرد: مداحان ما باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و فتواهای مراجع تقلید را مد نظر داشته باشند.


لزوم افزایش دانش مداحان در زمینه های گوناگون
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه تصریح کرد: مداحان باید دانش خود را در زمینه تاریخ، مقتل، شعر، ادبیات، صوت، لحن، اخلاق و آداب ذاکریت افزایش دهند و تجربیات علمی و عملی خویش را در اختیار ذاکران دیگر نیز قرار دهند.


وی با بیان این که اگر در جلسه‌ای وضع و خطابه نباشد آن جلسه ابتر است، افزود: ذاکر باید خود را موظف بداند که مجلس او آراسته به معارف، وضع، اندرزها و معرفت دینی باشد.


حجت الاسلام غلامی در ادامه تأکید کرد: یک مداح باید از غلو، تحرف و طرح مطالب شبهه‌انگیز در بیان مناقب اهل‌ بیت(ع) خودداری کند و خط قرمز را رعایت کند و مواظب باشد سیاست و گروه‌های سیاسی را محور مجالس اهل‌ بیت(ع) قرار ندهد.


وی مداحی را یک هنر بیان کرد و ابراز داشت: ما نباید بگوییم که فقط در عزاها نقش داریم، بلکه با مدیریت صحیح میدان را از دیگران که قصد ایجاد انحراف دارند بگیریم و مدیریت کنیم.


بصیرت افزایی مداحان امری ضروری و لازم است
حجت الاسلام غلامی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی طلاب افزود: یک مداح باید خودش را در بالای منبر ببیند و مستمعین را در مقام دانشجو و دانش‌آموز برای یادگیری، ارائه دادن مطلب برای آن مجموعه است و باید به محبان اهل‌بیت(ع) احترام بگذارد.


وی خاطرنشان کرد: مداحان و ذاکران با رعایت رسالت خطیر ذاکری باید خود را ملزم به رعایت اصول و اخلاق فردی و اجتماعی بدانند و باید در حفظ وحدت مؤمنین که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید کرده‌اند، تلاش کنند./9459/202/ب1

ارسال نظرات