۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۰۱۱۷۲
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد واحد تهران:

تمرکز و نفوذ دشمن همواره متوجه دانشگاه‌ها بوده است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با بیان اینکه دشمن با از بین بردن اعتقادات و باورهای جوانان تلاش می‌کند تا آن‌ها را به انسان‌هایی خنثی تبدیل کند، گفت: تمرکز و نفوذ دشمن همواره متوجه دانشگاه‌ها بوده است.
حجت الاسلام احمدرضا خزائي حجت الاسلام احمدرضا خزائي

حجت‌الاسلام احمدرضا خزائی کارشناس روابط بین‌الملل و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، در حاشیه بازدید بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از یکشنبه 16 آبان به شکل رسمی کار خود را آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به پروژه نفوذ دشمن که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید داشتند، گفت: خطر نفوذ خطر جدی است که در گذشته و تاریخ صدراسلام نیز وجود داشته است.

 

وی افزود: اما در دنیای جدید مسأله نفوذ با توجه به پیشرفت رسانه‌های جمعی، انفجار اخبار و گسترش ارتباطات، نفوذ شکل حرفه‌ای پیدا کرده و همواره متوجه دانشگاه‌ها بوده است.

 

کارشناس روابط بین‌الملل و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دلایل نگاه ویژه دشمنان برای نفوذ به دانشگاه‌ها عنوان کرد: این دانشگاه‌ها هستند که جامعه را می‌سازند و در عین حال دانشگاه در اجتماع نقش بسیار موثرتری دارد.

 

حجت‌الاسلام خزائی با اشاره به چرایی تمرکز دشمن برای اثرگذاری بر دانشگاه‌ها تصریح کرد: نفوذی‌ها به دنبل این هستند تا اعتقادات و باور اساتید و جوانان ایران اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده و رفته رفته ارزش‌ها را در محیط‌های دانشگاهی کمرنگ کنند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن با از بین بردن اعتقادات و باورهای جوانان تلاش می‌کند تا آن‌ها را به انسان‌هایی خنثی تبدیل کرده و قدرت تصمیم‌گری و تصمیم‌سازی را از آنان بگیرد.

 

اصل پروژه نفوذ تاثیرگذاری بر روی اعتقادات و باورها است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته جوانان از خانواده‌ها و فرزندان خود برای دفاع از میهن اسلامی می‌گذاشتند و در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور می‌یافتند و همه این‌ها نشأت گرفته از اعتقادات آنان بود.

 

این مسؤول تصریح کرد: اساس هر جامعه‌ای را اعتقادات و باورهای آن جامعه می‌سازند و اصل پروژه نفوذ دشمن غیر از نفوذ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کار کردن بر روی اعتقادات و باورهای جامعه است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به عرفان‌های کاذب و دلیل پیدایش آن‌ها ابراز کرد: دشمن درصدد ایجاد شبهه در ذهن جوانان است تا با این ترفند فکر و اندیشه ان‌ها را مدیریت کند.

 

وی با اشاره به انجام کارهای فرهنگی برای مقابله با نفوذ دشمن خاطرنشان کرد: باید فضا را آزاد بگذاریم تا افراد ضمن ابراز افکار و عقیده‌های خود آزادانه فکر کنند و تصمیم بگیرند.

 

حجت‌الاسلام خزائی در پایان گفت: اگر در فضایی عادلانه با افراد گفت‌وگو کنیم متوجه خواهیم که نقاظ ضعف و قدرت کجاست و روی چه مسائلی باید بیشتر کار کنیم./955/200/ب3

ارسال نظرات