۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۱۷۹
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از زبان جذاب هنر در تبیین فرهنگ عاشورا

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بازدید از نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی برای معرفت‌افزایی زائران نسبت به امام حسین(ع) نیازمند استفاده از تبلیغات مناسب است، بر استفاده از زبان جذاب و تأثیرگذار هنر در تبیین فرهنگ عاشورا تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجج اسلام والمسلمین نجفی روحانی و حسین بهجتی نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری در عراق و کربلا از نخستین نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا و تابلوهای نفیس نقاشی حوادث بعد از عاشورا که از 17 آبان‌ماه در بین‌الحرمین گشایش یافته است دیدن کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این بازدید و در دیدار حسین شفیق مسؤول نمایشگاه و دیگر همکاران وی، برپایی این نمایشگاه را ارزشمند خواند و از برگزارکنندگان آن تشکر کرد.

 

وی امام حسین‌ علیه‌السلام را بزرگ‌ترین و بهترین هنرمند جهان برشمرد و گفت: در عاشورا هنرنمایی امام حسین علیه‌السلام به گونه‌ای بود که تحسین عرشیان را نیز برانگیخت.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق عالم را عرصه هنرنمایی بشر خواند و گفت: امام حسین علیه‌السلام بهترین هنرمند جهان است که دل‌های انسان‌های آزاده را به خود جذب کرده که برپایی باشکوه مراسم‌های عاشورا و اربعین در دوران کنونی بیانگر آن است.

 

وی نهضت عاشورا را در بر دارنده رویکرد نظری و عملی عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد عملی آن حضرت یک نوع هنرنمایی الهی و آسمانی بود و ماندگاری واقعه عاشورا در گرو بعد نظری و هنری آن است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به زیبایی‌های هنری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه باید به گونه‌ای ارائه شود که بتواند هرگونه تحریف‌ معنوی، لفظی و شکلی که بعد از واقعه عاشورا از سوی دشمنان دانا و افراد نادان به وجود آمده است را محو کند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان این‌که این نمایشگاه یک کار فرهنگی و هنری است و باید به گونه‌ای تبیین شود که برای مراجعه‌کنندگان جاذبه کافی داشته باشد، گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی و دعوت از فرهیختگان و شخصیت‌های اثرگذار در استقبال مراجعه‌کنندگان و اثرگذاری هرچه بیشتر نقش بسزایی دارد.

 

وی استفاده از پرچم‌های سیدالشهدا در اطراف نمایشگاه را سبب جلب توجه زائران و حضور پرشکور در این نمایشگاه دانست و افزود: فعالیت‌های فرهنگی که در راستای معرفت‌زایی زائران نسبت به امام حسین علیه‌السلام صورت گیرد نیازمند استفاده تبلیغات مناسب و مؤثر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی خاطرنشان کرد: برای امام حسین علیه‌السلام و معرفی فرهنگ عاشورا و اربعین به زائران و دیگر مردم جهان هرچه تلاش شود بازهم کم است و مناسب است از بهترین امکانات و استفاده از جلوه‌های زیباشناختی در این راستا استفاده گردد.

 

وی با اشاره به وجود سلایق مختلف بر لزوم حفظ وحدت و جلوگیری از هر عمل تفرقه‌انگیز تأکید کرد و گفت: امروز دشمنان در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، ما باید هوشیارانه توطئه‌های دشمنان را در تفرقه‌افکنی بین مسلمانان خنثی کنیم./1330/د101/ف

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات