۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۱۸۷

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ آغاز بازرسی از طرح‌های توسعه امامزادگان استان قزوین، انتخاب احد چگینی به‌عنوان رییس شورای اسلامی استان قزوین و تاکید نماینده مردم قزوین در مجلس به ارائه اسامی اساتید فتنه‌گر به مسؤولان دانشگاه از جمله اخبار کوتاه قزوین است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، گفت: به منظور نظارت و کنترل دقیق و بررسی روند اجرای طرح‌های توسعه امامزادگان استان، طرح بازدید از پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه عملیاتی می‌شود.

 

وی افزود: بازدید از پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی به منظور آشنایی با مشکلات در راستای عمران و آبادانی و توسعه امور فرهنگی در امامزادگان استان صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: در ضمن بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه استان می توان با جمع آوری آمار و اطلاعات کامل برای استفاده از پتانسیل‌ و ظرفیت‌های موجود منطقه در مورد فعالیت‌های آتی عمرانی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌ کرد.

 

احد چگینی به‌عنوان رئیس شورای اسلامی استان قزوین انتخاب شد

احد چگینی از اعضای دومین و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قزوین، در انتخابات هیأت‌رییسه شورای اسلامی استان قزوین به‌اتفاق آراء به‌عنوان رییس این شورا برگزیده شد.

 

برگزاری رأی‌گیری برای تکمیل اعضای کمیسیون‌های شورای شهر قزوین

در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر قزوین رأی‌گیری جهت تکمیل اعضای برخی از کمیسیون‌ها و نمایندگی اعضای شورا در سازمان‌ها و کمیسیون‌های خارج از مجموعه شورا برگزار شد.

 

با توجه به استعفای فرج‌الله فصیحی رامندی از کمیسیونهای املاک و توافقات، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و کمیسیون ماده 100 بر اساس رأی‌گیری و با نظر اکثریت اعضاء عباس ظاهری به عضویت کمیسیون املاک و توافقات، خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک درآمد و همچنین شهلا عطایی با توجه به انصراف احد چگینی از عضویت در کمیسیون فرهنگی، ئورزشی، به‌عنوان عضو جدید این کمیسیون انتخاب شد.

 

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه همچنین عباس ظاهری به همراه علی فرخزاد بارأی اکثریت اعضاء به عضویت کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک درآمدند.

 

یادآور می‌شود؛ در این جلسه، فاطمه اشدری و محمدرضا صدیقی نیز با کسب اکثریت آراء در کمیته حقوقی عضو شدند و همچنین محمدرضا صدیقی با نظر اعضاء به نمایندگی از مجلس محلی در کمیسیون ماده 100 انتخاب شد.

 

جلوگیری از اقدامات فتنه‌گران یکی از شروط فعالیت رئیس دانشگاه قزوین بوده است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به نهادی دانشجویی تازه تاسیس در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که در روزهای اخیر عکس سران فتنه را در دانشگاه به نمایش گذاشته‌اند و با اشاره به وعده‌های رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در ابتدای تحویل مسؤولیت خود گفت: سیدابوالحسن نائینی در زمان انتصاب به این مسؤولیت با شرط تلاش برای توسعه آگاهی عمومی افراد جامعه و جلوگیری از هنجارشکنی افراد فتنه‌گر، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی بیان کرد: مقرر شده بود تا رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین از برنامه‌ریزی و فعالیت فتنه‌گران و حامیان آن‌ها جلوگیری کرده تا راه توسعه و رشد برنامه‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و بصیرتی در محیط این دانشگاه افزایش یابد.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محیط دانشگاه باید ضمن انجام فعالیت‌های علمی و سیاسی در کنار یکدیگر، از روشنگری و فتنه‌انگیزی، آشوبگری افراد نیز به دور باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اظهار تأسف از این موضوع که به تازگی یک تیم از اساتید فتنه‌گر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین لانه کردند، ادامه داد: تعداد مشخصی از اساتید این دانشگاه با تحت تأثیر قرار دادن دانشجویان قصد متشنج کردن فضای دانشگاه را داشته تا از آن بهره‌برداری سیاسی داشته باشند.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در تجمع چند روز گذشته دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین حاضر شدند از ویژگی‌های اقدامات خود آگاه نبوده و فریب اساتید فتنه‌گر را خوردند.

 

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسامی با اشاره به تغییر سیستم مدیریتی در دولت کنونی و دولت گذشته تصریح کرد: این اساتید در زمان رئیس جمهور سابق توان حضور و فعالیت را پیدا نکردند و اکنون قصد گسترش برنامه‌های آشوبگرانه خود را دارند که توجه و بصیرت روزافزون دانشجویان را می‌طلبد.

 

مجوز انجمن ترقی‌خواه ایرانیان ارائه نمی‌شود/ ارائه اسامی اساتید فتنه‌گر به مسؤولان دانشگاه

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: اکنون که فعالیت اساتید فتنه‌گر با نام فریبنده «ترقی‌خواه» آغاز شده همچنان مجوز نگرفتند و مطابق اظهارات رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه از ارائه مجوز به انجمن یاد شده جلوگیری می‌شود.

 

وی در پایان گفت: اسامی اساتید فتنه‌گر به مسئولان دانشگاه اعلام شده است و عموم نیروهای انقلابی برای پیگیری این موضوع جدی هستند؛ بنابر این انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه تلاش لازم را در خصوص چگونگی فعالیت انجمن جدید از خود نشان دهند تا موجب آشوبگری دوباره برخی افراد و تکرار وقایع سال 88 در جامعه نشود./955/203/ب1

ارسال نظرات