۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۱۲۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مدیریت فضای مجازی مورد تأکید شورای فرهنگ عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت محتوا و جریان‌های موجود در فضای مجازی مورد تأکید شورای فرهنگ عمومی استان است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در تبریز اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده از جمله مواردی است که در شورا به آن اهمیت داده می شود و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به آن تأکید دارد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این‌که کاهش آمار طلاق و ترویج ازدواج میان جوانان از مهم‌ترین برنامه‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی است، خاطرنشان کرد: در این راستا از طرح‌ها نو و کاربردی حمایت می شود، چراکه تحکیم بنیان خانواده یکی از مهم‌ترین مصوبات و تأکیدهای شورا است.


وی با اشاره به نشست اخیر دبیران شورای فرهنگ عمومی کشور در تهران، تصریح کرد: مدیریت محتوا و جریان‌های موجود در فضای مجازی و همچنین پیشگیری از اعتیاد در جامعه از دیگر موضوع هایی است که به آنها با دقت پرداخت می شود و تمامی بحث‌های تخصصی در این راستا بوده است.


صفی‌پور ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر اساس تاکیدات استاندار اذربایجان شرقی اقدامات موثری در استان انجام شده که به عنوان الگو به شورای فرهنگ عمومی کشور ارایه می شود، به عبارت دیگر فعالیت های شورای فرهنگ عمومی استان بر اساس نیازهای استان انجام و برجسته می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ، آداب و رسوم بومی هر منطقه گفت: موضوع فرهنگ، آداب و رسوم بومی باید مورد توجه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها قرار گیرد تا با ارایه یک برنامه شاخص در سطح ملی، زمینه تعالی آن ها فراهم شود.


وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی نیاز به تکرار و ارزش دادن است، اظهار کرد: باید به فرهنگ اجداد خود بها و ارزش دهیم، مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیز در این راستا بوده است، ضمن آۀنکه باید در مقام اجرا نهایت ظرافت و دقت صورت گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.


صفی پور در پایان با تأکید بر برگزاری منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها، گفت: اجرای مصوبات این شورا بر اساس قانون لازم است، 43 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 102 موضوع مورد بحث و 271 مصوبه در شش ماهه گذشته در استان و شهرستان ها برگزار شده است./935/203/ب1

ارسال نظرات