۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۲۴۹
معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد:

سلاح هسته ای ایران فکر و عقیده تشیع است/ غرب جامعیت اسلام را باور کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منتظری درباره بحث برجام و مسائل هسته ای گفت: مسائل هسته ای تنها بهانه دشمن است و تنها هراس آنان که خود تولید کننده بیشترین سلاح های هسته ای هستند، از مغز ایرانی و تفکر اسلامی است و ما هیچ گاه نیازی به تولید سلاح های هسته ای نداریم که سلاح هسته ای ما، فکر و عقیده و باورهای دینی ما است.
شهداي هسته اي گرايش شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام حسن منتظری، معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف‌آباد، امشب در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع نجف آباد، نوع نگاه به دین را یکی از مشکلات امروز در مواجه با نسل جوان بیان کرد و گفت: اگر نوع نگاه به دین اسلام از نگاه تک بعدی، عوض شود، نگاه به افق زندگی نیز تغییر خواهد کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های بارز دین اسلام نسبت به ادیان دیگر افزود: جامعیت، جهانی بودن و جاودانگی سه ویژگی اصلی دین اسلام نسبت به ادیان دیگر است و جامعیت دین اسلام که خداوند تمام احکام را تا قیامت در متن کتاب الهی بیان کرده است، باعث بی نیازی از دیگر ادیان است.

 

حلاجی جامعیت اسلام، نگاه به افق زندگی را عوض می کند

حجت الاسلام منتظری درباره ویژگی جامعیت دین اسلام و نقش آن در شخصیت جوان بیان داشت: نوع نگاه به دین در میان جوانان نسل امروز گاهاً به صورت تک بعدی است و همین امر باعث دوری آنان از دین شده است و این تک بعدی عرضه شدن دین هم ضربه به دین و هم به خود ما خواهد زد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ادیانی مانند مسیحیت و یهودیت و حتی وهابیت چنان برای حقاقنیتی که خود سازنده آن بودند، تلاش می کنند که ما بر حقانیت دین اسلام اصرار نداریم در حالی که مذهب حقه جهان، تشیع است و اگر جامعیت دین به درستی حلاجی شود و باور کنیم، به مدینه فاضله خواهیم رسید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد، با ابراز تأسف نسبت به کم توجهی ما به تبلیغ مبانی جامع دین اسلام و تلاش دشمن برای کسب این معارف افزود: مراکز اسلام شناسی که در قلب کشورهای غربی و حتی اسرائیل بنا شده است و با موشکافی های دقیق در مبانی دین اسلام بررسی می کنند، تنها پرده از یک حقیقت بر می دارد که تنها دین جامع جهان، اسلام است.

 

وی از دیگر آسیب های عدم توجه به جامعیت دین اسلام را غربی شدن علوم و عدم توجه به علوم اسلامی بیان داشت و گفت: گنجینه جواهرات علمی در دست ما است و غربیان با استفاده از همین منابع به آن رنگ و لعاب غربی می زنند، و وارد مراکز آموزشی ما می کنند و جای نگرانی است که امروز یهودیت مقلدترین و عمل کننده ترین مردم به قرآن هستند ولی جهان اسلام از آن دور افتاده است.

 

حجت الاسلام منتظری عدم تدبیر و برنامه ریزی را مهمترین مشکل بروز چنین آسیب هایی بیان کرد و افزود: متاسفانه ما ملت های مسلمان امروز تبدیل شده اند به مصرف کنندگان دوریزهای دهان غربی ها و همان جوامع غربی که تبدیل به مافیای قدرت در جهان شده اند و کثیف ترین و مستهجن ترین تولیدات را برای ما عرضه می کنند، برای آرامش و رشد جامعه شان از این امور دوری می کنند.

 

وی با اشاره به موج اسلام گرایی در جهان به خصوص در میان قشر تحصیل کرده تصریح کرد: مهمترین نگرانی امروز دنیای استعمار همین موج اسلام گرایی است که بر اثر مطالعه و باور نسبت به جامعیت اسلام به وجود آمده است و چنان از تشیع در هراس هستند که حتی پخش تصویر امام و رهبر معظم انقلاب از رسانه هایشان ممنوع است.

 

هراس دشمن نه مسائل هسته ای که از مغز ایرانی و تفکر اسلامی است

معاون تهذیب حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر نجف آباد، در ادامه با اشاره به تهاجم جنگ نرم دشمنان برای نابودی تشیع گفت: مغز اسلام تشیع است و دشمنان به خوبی به این موضوع واقفند و زمانی که نتوانستند از طریق جنگ نظامی اعتقادات و باورهای شیعه را از میان ببرند، از راه های اسلام هراسی، تحریم، برجام، انرژی هسته ای و جنگ نرم وارد شده اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مسائل هسته ای تنها بهانه دشمن است و تنها هراس آنان که خود تولید کننده بیشترین سلاح های هسته ای هستند، از مغز ایرانی و تفکر اسلامی است و ما هیچ گاه نیازی به تولید سلاح های هسته ای نداریم که سلاح هسته ای ما، فکر و عقیده و باورهای دینی ما است./1306/202/ب2

ارسال نظرات