۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۲۹۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ریشه یابی برخی آسیب های مراسم عزاداری از نظر محتوایی، پیوست فرهنگی گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه است، برگزاری جلسه گفتمان دینی با موضوع معضلات اجتماعی دوران بلوغ در قائم شهر، راه اندازی کانال خبری ido نطنز در تلگرام، ۲۷۰۰روز تبلیغ در سه ماهه دوم سال جاری در کرج، ۱۲ روستای عشایری، میزبان مبلغین ماه محرم ۱۴۳۷ هجری قمری از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب گفت: برخی آسیب های مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) از نظر محتوائی باید ریشه یابی شود.

جمشیدی، افزود: برگزاری دوره های آموزش تخصصی، با هدف تبیین و تشریح ابعاد محتوائی و شکلی عزاداری ها با حضورمسئولین و رابطین فرهنگی هیئات مذهبی زمینه را برای تقویت باورهای دینی و قابلیت های عزاداری به دور از هر گونه آسیب های حاشیه ای فراهم خواهد کرد.

 

وی، تصریح کرد: کارکرد دیرینه پرچم داران و ستایشگران اهل بیت (ع) درتاریخ تشیع، توجه به امرسنتی برپا کردن عزاداری ها که برگرفته از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری است باید به دوراز هرگونه افراط و تفریط

به‌عنوان شعایرعزاداری حفظ شود.

 

این مسئول، با اشاره به ضرورت برپائی دوره های آموزشی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی با حضوراساتید متخصص درحوزه دین و تشریح فلسفه قیام حضرت سید شهدا(ع) موجب تقویت سطح توانمندی دانستنی های مدیران اجرائی هیئات مذهبی خواهد شد.

 

کارشناس تشکل های دینی، با اشاره به برخی نو آوری ها در عزاداری گفت: برخی نوآوری ها درنحوه عزاداری که برخواسته ازتبلیغات جنگ نرم دشمنان اسلام ها نشأت گرفته، زمینه را برای  خدشه دار نمودن اصل عزاداری خواهد کرد.

 

 پیوست فرهنگی گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه است

 

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری امروز با اعلام این مطلب افزود: با پیوست فرهنگی در بخش های مختلف می توان جلوی بسیاری از آسیب های فرهنگی را گرفت.

وی با بیان اینکه جوانان از جمله اقشار مورد هدف اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان هستند تصریح کرد: در بحث اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان برنامه های زیادی برای این قشر اجرا کرده است.

وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی در جذب جوانان به جبهه فرهنگی انقلاب تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز هجمه های زیادی از سوی غرب جوانان را مورد هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه چارچوبهای اعتقادی در ورزش باید تقویت شود یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان آماده همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در توسعه فرهنگ دینی است.

در این جلسه حسینی مدیر کل ورزش و جوانان هم بر جذب جوانان به فعالیتهای ورزشی اشاره کرد و گفت: استان زنجان در 12 رشته ورزشی در کشور مقام های برتر را داراست و باید تمام دستگاههای استان در توسعه ورزش یار و یاور اداره کل ورزش و جوانان باشند.

 

برگزاری جلسه گفتمان دینی با موضوع معضلات اجتماعی دوران بلوغ در قائم شهر

 

دکتر محمد سلیمانی، گفت: دوران بلوغ دوران بسیار مهمی برای شما نوجوانان و جوانان است و مسیر زندگی شما نیز از این دوران عوض می‌شود پس باید بیشتر مراقب رفتار و برخوردهای خود باشید.وی افزود: ما انسانها  برای بدست آوردن اقتدار دینی و الهی باید بدانیم که اقتدار در پرتو بندگی خداوند متعال بدست می آید کما اینکه مربیان اخلاق می‌گویند اگر کسی بخواهد در مسیر عبودیت حرکت کند و به مقام اولیای الهی برسد باید بداند که نسخه ای که خداوند برای سعادت انسان نوشته است بهترین است و چشم و گوش خود را کنترل کرده باشیم و از عبادت، توسل، دعا جهت رشد وتعالی خود کمک بجوئیم.

 

راه اندازی کانال خبری ido نطنز در تلگرام

 

حاجی جمالی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نطنز با اعلام این خبر اظهار داشت: شهروندان شهر نطنز با راه اندازی کانال رسمی اطلاع‌رسانی بخش خبری اداره تبلیغات اسلامی در سایت ido از طریق نرم افزار پیام رسان تلگرام می توانند، اخبار فرهنگی و مذهبی مجموعه شهرستان نطنز شامل شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق رود و روستاهای آن را را در سریع ترین زمان با عضویت در این کانال دریافت کنند.

 

وی افزود: این کانال با هدف دسترسی آسان و سریع مخاطبان به اخبار اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز راه اندازی شده است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند از طریق لینک https://telegram.me/idonatanz اخبار سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان نطنز را دنبال کنند.

 

کارشناس فرهننگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ظرفیت ابزارهای اطلاع‌رسانی در حوزه دینی گفت: با راه اندازی کانال خبری دفتر تبلیغات اسلامی نطنز در تلگرام امکان عضویت نامحدود علاقمندان به لینک اخبار وجود دارد و کلیه گروه های هدف و مخاطبان فعالیتهای فرهنگی و دینی این سازمان می توانند با از آخرین فعالیتها و اقدامات در این حوزه ها اطلاع یابند.

 

مخاطبان می توانند به آدرس https://telegram.me/idonatanz مراجعه و پس از باز شدن صفحه کانال با کلیک بر روی گزینه join که در پایین صفحه قرار دارد در کانال رسمی تبلیغات اسلامی نطنز در تلگرام عضو شوند.

 

شایان ذکر است اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز یکی از فعالترین دفاتر اصفهان در زمینه فعالیتهای خبری محسوب می‌شود.

 

2700روز تبلیغ در سه ماهه دوم سال جاری در کرج

 

حجت‌الاسلام مهدی وثیقی  دلیرکارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج از2700روز تبلیغ  در سه ماهه دوم سال جاری در کرج خبر داد.

 

حجت‌الاسلام وثیقی کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج گفت: درسه ماهه دوم سال جاری، تابستان94 درسطح شهرستان کرج  2700 روز تبلیغ انجام شده است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در هر روز حدود300 مبلغ و مبلغه به تمامی نقاط شهرستان کرج اعزام شده اند و با احتساب در هر ماه و جمع کل به
سه ماه به عددی حدود2700 روز تبلیغ خواهیم رسید.

 

وثیقی در پایان گفت: امیدواریم این آمار در سه ماهه سوم سال با توجه به آغاز مدارس به تعداد بیشتری دست یابیم.

 

 

12 روستای عشایری، میزبان مبلغین ماه محرم 1437 هجری قمری

 

رضا شریفی راد مدیر روابط عمومی و مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان17آبان جاری با اعلام این خبر، گفت: شهرستان تویسرکان دارای 12 روستای عشایری در 2 بخش مرکزی و قلقلرود است.

 

وی با اشاره به فعالیت مستمر اداره تبلیغات اسلامی در 12 روستای عشایری این شهرستان در طول سال، افزود: باید فرزندان این افراد هم مانند سایر قشرهای جامعه از امکانات و مزایای موجود ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان بهره‌مند شوند.

 

مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به فعالیت های کانون قرآن این اداره در راستای آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه ماه محرم در چادرهای  ایلات و عشایر منطقه، اظهار داشت: در دهه اول محرم 1437 هجری قمری نیز با اعزام مبلغ به روستاهای عین آباد، سیستانه، زیوج، گشانی، حاجی آباد و اشتران در بخش مرکزی و 5 روستای عشایری بخش قلقلرود نسبت به برگزاری کلاس آموزش احکام، بیان مسائل شرعی و تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام سیدالشهداء(ع) در بین ایلات و عشایر اقدام شد./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات