۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۲۹۹
رحیم پور ازغدی در گفت وگو با رسا:

آل سعود نتیجه اسلام منهای ولایت است/ شعور سیاسی و بصیرت نقش مهمی در تعیین سرنوشت جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام منهای ولایت فقیه یعنی حکومتی که ظاهرش اسلامی باشد اما قوانین اسلام درآن پیاده نشود؛ مثل عربستان سعودی که با پرچم «لا اله الّا اللّه و محمد رسول اللّه» مسلمانان را سَر می برد و از هیچ جنایتی ابا ندارد؛ اسلامی که از ولی فقیه جدا باشد هیچ فایده ای نخواهد داشت.
حسن رحيم پور ازغدي رحيم پور ازغدي

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: شعور سیاسی، بصیرت و آگاهی اعتقادی مردم نقش مهمی درتعیین سرنوشت جامعه دارد؛ فتنه ها ـ همانگونه که معنای لغوی آن به معنای آزمایش است ـ وسیله امتحان بیداری امت ها است و واکنش بصیرت مند یک ملت به یک فتنه، نشان دهنده سلطه ناپذیری و بیداری آنها است.


این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن بیان تفاوت مفهوم دیکتاتوری با ولایت مطلقه فقیه، اظهارداشت: ممکن است تصور شود پسوند مطلقه برای ولایت فقیه به معنای دیکتاتوری برای آن فقیه عادل است اما در واقع تعریف دیکتاتوری و ولایت مطلقه کاملا تفاوت دارند.


وی ادامه داد: دموکرات ترین کشور دنیا، جمهوری اسلامی ایران است که آن را یک ولی فقیه با ولایت مطلقه خود اداره می کند، مطابق با همان تعریف غربی ها از دموکراسی نیز جمهوری اسلامی با موافقت 98 درصد از ملت، با برگزار کردن یک انتخابات درهرسال و با داشتن سه مجلس ملی دموکرات ترین و مردم سالارترین نظام حکومتی در دنیا است.


ولی فقیه دراوج نقطه تقوا است
رحیم پور ازغدی گفت: ضد دیکتاتوری ترین نظام حکومتی در دنیا، نظام ولایت فقیه است؛ چراکه بیش از همه ویژگی های فردی که برای یک حاکم مطرح است، ولی فقیه باید خوددار و پیرو قوانین الهی باشد. این پرهیز و خودداری از بدکرداری و گناه به عنوان تقوای الهی مطرح می شود و ولی فقیه دراوج نقطه تقوا است؛ برای یک فقیه جامع الشرایط که حاکم جامعه اسلامی است، حتی ارتکاب به گناهان صغیره هم نافی عدالت است و وی را از ولایت ساقط می کند.


وی افزود: اگر ولی فقیه مرتکب کوچکترین گناهی بشود، مجلس خبرگان او را از کرسی ولایت پایین می کشد، درحالی که دیکتاتورها دردنیا هزاران  فسق و ظلم را روا می داشتند و باز هم گردنکش تراز قبل، به حکومت طاغوتی خود ادامه می دادند؛ در واقع، حاکمیت در اسلام یعنی پیشوا باید تسلیم مطلق پروردگار باشد اما دیکتاتوری یعنی جامعه تسلیم مطلق خواسته های پیشوا باشد.


دموکراسی، طنز مسخره و تلخ جهان امروز ماست

رحیم پور ازغدی ملت ها را قربانیان دموکراسی غربی خواند و خاطرنشان کرد: شعار دموکراسی در بسیاری از کشورها عبارت است از توتالیسم و دیکتاتوری های زرورق شده ای که با فریب به خورد ملتها داده می شود، دموکراسی طنز مسخره و تلخ جهان امروز ما است و ملت ها قربانیان آن هستند؛ مفهوم مردم سالاری از نگاه غرب، مطلقا یک نوع دیکتاتوری است که آن را در پوشش مقبولیت مدنی، مردم سالاری نشان می دهد.

 

وی تصویب قانون آزادی همجنس بازی را مثال زد و گفت: هنگامی که قانون آزادی همجنس بازی در اروپا  وآمریکا تصویب شد، 51 درصد جامعه موافق و 49 درصد مخالف بودند، عاقبت تعریف نادرست دموکراسی این شد که به دلیل احترام به 51 درصد قشر بی اخلاق و منحط جامعه، حق 49 درصد جامعه زیرپا گذاشته شد و اخلاق، اعتقاد و بنیان خانواده قشر مغلوب انتخابات، قربانی بی عفتی 51 درصد پیروز شد.



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مخالفان ولایت فقیه هیچ شناختی نسبت به اسلام ندارند.» گفت: امام خمینی (ره) عقیده داشت کسانی که اسلام را بدون ولی فقیه می خواهند، یا از روی جهل این حرف را می زنند یا از روی غَرَض؛ اگر جاهلند که بروند اسلام را مطالعه کنند و اهمیت جایگاه ولی فقیه را ببینند اما اگر مغرضند باید دانست که مشکل اینها نه با ولی فقیه بلکه با کل اسلام است.


وی تصریح کرد: خواستن اسلام منهای ولایت فقیه یعنی حکومتی که ظاهرش اسلامی باشد اما قوانین اسلام درآن پیاده نشود؛ مثل عربستان سعودی که با پرچم لااِله اِلّا اللّه و مُحَمَّد رَسولُ اللّه مسلمانان را سَر می برد و از هیچ جنایتی ابا ندارد، اسلامی که از ولی فقیه جدا باشد، مثل مراسم عزاداری امام حسین (ع) است که در آن، اشک بدون معرفت ریخته می شود و هیچ فایده ای نخواهد داشت.


مردمی که با یزید بیعت کردند، همان مردمی بودند که با حضرت علی (ع) بیعت کرده بودند
عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این که اقبال عمومی لازم است اما کافی نیست، اظهارداشت: مقبولیت یکی از شروط برپایی حکومت ولایت فقیه و بسیار لازم است، اما کافی نیست، تاریخ بارها نشان داده است که انتخاب یک ملت می تواند نادرست هم باشد. شاهد این امر، جامعه اسلامی صدر اسلام است؛ امتی که امیرالمؤمنین(ع) را به خلافت خود برگزید چند سال بعد به یزید نیز دست بیعت داد.

 

رحیم پور ازغدی درانتها ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله خداوند متعال بصیرتی عاشورایی به ما عطا فرماید تا هیچگاه ولی فقیه را تنها نگذاریم و مسبب تکرار کربلاهای جدید نباشیم./863/ت301/ج1

ارسال نظرات