۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۳۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام شیخ نمر تنفر عمومی مردم نسبت به آل سعود را در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: عربستان با صدور حکم اعدام شیخ نمر به دنبال ایجاد وحشت و رعب در دل مسلمانان کشورش است تا از مقابله آنها با دولت عربستان جلوگیری کند.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که آل سعود برای جلوگیری از قدرت گرفتن شیعیان دست به هر اقدامی می زند، گفت: مهم ترین اقدام عربستان در این راستا، صدور حکم اعدام شیخ نمر است.

 

وی افزود: عربستان برای سرکوب انقلاب های مردمی در مناطق مختلف عربستان تصمیم به دستگیری و محکوم کردن این عالم شیعی گرفت و ادعاهای واهی نیز بر علیه ایشان مطرح کرده است.

 

حجت الاسلام نبوی با بیان این که عربستان به دنبال ایجاد وحشت و رعب در دل مسلمانان کشورش است تا از مقابله آنها با دولت عربستان جلوگیری کند، گفت: اعدام شیخ نمر تبعات بسیار بدی برای عربستان به دنبال خواهد داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری این که مردم و شیعیان عربستان اعلام کرده اند که با اعدام شیخ نمر، کشور عربستان شاهد اعتراض و تظاهرات گسترده ای خواهد بود، گفت: اعدام شیخ نمر موجب برانگیخته شدن روحیه استکبار ستیزی مردم عربستان می شود و احساس تنفر عمومی مردم نسبت به آل سعود را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که دولت سعودی از عواقب تصمیم اشتباه در رابطه با شیخ نمر مطلع است و در حال رصد کردن شرایط است، گفت: وظیفه دیپلماسی کشور ایرن جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر به وسیله مجامع و محاکم بین المللی است.

 

به گفته وی، دستگاه دیپلماسی ایران باید تبعات منفی اعدام شیخ نمر را به آل سعود گوشزد کند تا جامعه شیعی شاهد این ظلم سعودی ها نباشد.

 

حجت الاسلام نبوی با یادآوری سخنرانی علما و بیانیه طلاب حوزه های علمیه در رابطه با حکم اعدام شیخ نمر، افزود: یکی از مقامات دیپلماسی ایران به زیبایی مطرح کرد که عربستان با صبر ایران بازی نکند، چرا که عربستان با اعدام شیخ نمر به دنبال ایستادن جلوی ایران است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تأکید بر حساسیت ایران اسلامی نسبت به علمای اسلام، گفت: ما باید با فعالیت های منطقه ای در حوزه خلیج فارس و رایزنی با کشورهی منطقه، عربستان را از اجرای این حکم منصرف کنیم./1307/302/ب3

ارسال نظرات