۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۳۴۲
رییس دارالتحقیق شهید مطهری مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از شیوه های جدید و هنر در عرصه تبلیغ

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز گفت: از جمله اهداف این مؤسسه، بیان معارف اسلامی با زبان هنر و تصویر، آشنایی نسل جوان و نوجوان با اسلام و انقلاب اسلامی، الگوی عملی جهت فعالیت های فرهنگی و ارائه روش های جدید در تبلیغ است.
دارالتحقيق شهيد مطهري

حجت الاسلام حیسن قدوسی رییس دارالتحقیق شهید مطهری(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: بعد از بازگشت از قم، با همکاری بعضی از نهادها و مراکز فرهنگی موفق شدیم بعضی طرح ها و فعالیت های فرهنگی را در تبریز راه اندازی کنیم از جمله طرح یادواره حضرت امام خمینی که در ایام تابستان با کمک نهادهای فرهنگی، به مدت 20 سال در حال اجرا است.


وی ادامه داد: همچنین سریال های تصویری با دستگاه ویژه صحنه گردان به صورت ابتکاری راه اندازی کردیم و بعضی جزوات و کتاب های آموزشی احکام و اخلاق در سطح جوانان و نوجوانان منتشر کردیم ولی به محض تغییر مدیریت ها، فعالیت های ما هم تغییر پیدا می کرد.


حجت الاسلام قدوسی افزود: تا اینکه به این فکر افتادیم با همکاری 11 نفر از فضلا، موسسه دارالتحقیق شهید مطهری را به صورت غیر دولتی راه اندازی کنیم و با اخذ مجوز در مکان جدید فعالیت های دارالتحقیق رسما آغاز شد.


وی ابراز داشت: عمده ترین حرکت، تداوم سریال های آموزشی و تبلیغ با تصویر بود که منجر به ضبط اجراهای سریال ها و نرم افزار و فیلم های آموزشی شد، بحمدالله در سطح کشور و خارج از کشور، این حرکت، یعنی تبلیغ با تصویر جایگاه خودش را پیدا کرده و امروز جزو ضرورت ها شده است.


رییس دارالتحقیق شهید مطهری ابراز داشت: اخیرا با افتتاح شعبه دارالتحقیق شهید مطهری قم موفق شدیم در سطح فضلا کلاس هایی جهت توجیه این برنامه ها دایر کنیم که با استقبال فضلای قم روبه رو شد.


وی در زمینه فعالیت های موسسه ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی، شور و نشاط عمومی نیاز فرهنگی جامعه را تامین می کرد و نهادهای فرهنگی هم با حرکت های انقلابی در گرم نگه داشتن جبهه فرهنگی تلاش های خوبی داشتند.


حجت الاسلام قدوسی ادامه داد: ولی با گذشت زمان و عادی شدن جو عمومی، نیاز به مراکز فرهنگی آزاد اندیشی کاملا احساس می شد و در این راستا بود که رفقای طلبه دور هم نشستیم و مصمم شدیم دارالتحقیق استاد شهید مطهری را راه اندازی کنیم.


وی مؤسسان مؤسسه را حجت الاسلام تاج الدینی، حجت الاسلام رقمی، حجت الاسلام فرجی، حجت الاسلام علمی، حجت الاسلام مشهوری، حجت الاسلام دیلمقانی و حجت الاسلام عبدالله زاده عنوان کرد.


رییس موسسه دارالتحقیق شهید مطهری ادامه داد: از جمله اهداف موسسه، بیان معارف اسلامی با زبان هنر و تصویر، آشنایی نسل جوان و نوجوان با اسلام و انقلاب اسلامی، الگوی عملی جهت فعالیت های فرهنگی در برهه فعلی و ارائه روش های جدید در تبلیغ است.


وی با تشریح دستاورد ها و موفقیت ها موسسه، ابراز داشت: موفق شدیم طرح یادواره حضرت امام را در مدت 20 سال اجرا و چند هزار جوان سوفی - انقلابی به عرضه اجتماعی تحویل بدهیم، کتاب ها و جزوات در قالب های نو و جوان پسند که بعضی ها چندین بار تکثیر و تجدید چاپ شده اند.


این مبلغ پیش کسوت عرصه کودک و نوجوان افزود: فیلم های سازنده و آموزشی، سرودهای آموزشی احکام و عقاید و اخلاق و معارف قرآنی از دیگر برنامه ها و فعالیت ها صورت گرفته بود./854/302/ب3

ارسال نظرات