۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۱۴۰۷
رییس شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

ورود به کارهای فرهنگی نیاز به درک فضای فرهنگی و عزم جهادی دارد

خبرگزای رسا ـ رییس شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ورود به کارهای فرهنگی نیاز به کارشناسی و عزم جهادی و ملی و درک فضای فرهنگی دارد.
علوم پزشکي بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری راسا در بوشهر، علیرضا رییسی رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی این دانشگاه، گفت: موضوعات فرهنگی بسیار مهم و در عین حال بسیار پیچیده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود خاطر نشان کرد: مسایل فرهنگی از آنجا که با سرنوشت انسان‌ها و نوع تربیت آنان سروکار دارد و از فضاهای کلی جامعه حتی تکنولوژی تاثیر می‌پذیرد دچار چالش های متعددی می‌شود که توجه بیشتر در این زمینه بسیار ضروری است.

 

رییس شورای فرهنگی دانشگاه گفت: در حوزه فرهنگی اگر از یک اصول ثابت پیروی کنیم و سیاست های فرهنگی را بشناسیم و تدوین کنیم سپس برای تحقق آن سیاست ها اهداف مشخصی را تعریف کنیم و به دنبال آن برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم در این صورت موفق خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزان هر حوزه می‌بایست ضمانت تحقق اهداف را بکنند افزود: برنامه‌ای می‌تواند موفق باشد که همه عوامل داخلی و خارجی دخیل درآن را در نظر بگیریم و نقاط قوت و ضعف را بشناسیم و از آزمون و خطا فاصله بگیریم.

 

رئیسی گفت: برای اجرای هر برنامه دو اصل مهم را باید در نظر بگیریم؛ اول اثر بخشی برنامه، یعنی اینکه چند درصد از اهداف محقق شده و دوم کارایی برنامه، یعنی اینکه با چه هزینه‌ای این اهداف محقق می شود که برای رسیدن به این مهم باید از افراد کارآمد و متخصص بهره برد.

 

وی افزود: افرادی که در شورای فرهنگی دانشگاه هستند از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و می‌بایست دراین شورا شاخص‌هایی که برای تحقق اهداف و کیفیت برنامه‌ها‌ی فرهنگی مورد نیاز است تدوین شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از برنامه‌های مطلوب و زیبایی که در دهه اول محرم با همت دانشجویان برگزار شد گفت: این برنامه‌ها با اثر بخشی بالا و با کمترین هزینه مادی انجام گرفت که قابل تقدیر است.

 

مباحث فرهنگی افضل مباحث است  

مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی افضل مباحث است گفت: امروز توجه دنیا به ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام معطوف شده است و ما باید پاسدار ارزش هایی که در سال 1357 برای آن انقلاب کردیم باشیم.

 

حجت الاسلام عباس دشتی با بیان خاطره ای از یکی از مسؤولان سابق جمهوری اسلامی در دیدار با رهبر انقلاب کوبا گفت: مهم ترین دغدغه رهبر کوبا انتقال ارزش های انقلاب این کشور به نسل های بعدی بوده است در حالی که ما تنها به فکر معیشت مردم بوده‌ایم و توجهی به موضوع انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل های بعدی نداشته ایم.

 

وی گفت: باید از فرصت هایی که در اختیار ماست و از افراد نخبه و توانمندی که در حوزه فرهنگی حضور دارند استفاده بهینه کنیم و ارزش های اخلاقی دینی و پزشکی را به دانشجویان منتقل کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه نیز در سخنانی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه گفت: باید با برنامه ریزی مناسب جلوی گسترش بی عفتی و بی حیایی را گرفت و به عواملی که در پی نفوذ بی بندوباری در دانشگاه هستند تذکر جدی داد.

 

محمد زبیری پیشنهاد داد: برای رسیدگی به این معضل فرهنگی کمیته ای در دانشگاه تشکیل شود و از بخش های دانشجویی و اساتید در این کمیته عضو باشند و به این وضعیت سروسامان دهند.

 

در ابتدای این دیدار مهندس حسین قائدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه دستور کار شورای فرهنگی را قرائت کرد سپس دکتر علی حمیدی مدیر تعالی فرهنگی و کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه گزارشی از برنامه های انجام شده در دانشگاه را ارائه کرد./846/202/ب1

ارسال نظرات