۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۱۴۷۵

همایش تجلیل از مواکب و فعالان اربعین حسینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از مواکب و فعالان اربعین حسینی(ع) سال 93 با عنوان «عشاق الحسین(ع)» و با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و برخی از مسؤولان ستاد اربعین حسینی(ع) استان خوزستان، در اهواز برگزار شد.
همايش تجليل از مواکب و فعالان حسيني(ع) در اهواز همايش تجليل از مواکب و فعالان حسيني(ع) در اهواز همايش تجليل از مواکب و فعالان حسيني(ع) در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از مواکب و فعالان اربعین حسینی(ع) سال 93 با عنوان «عشاق الحسین(ع)» و با حضور آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه موقت اهواز و برخی از مسؤولان ستاد اربعین حسینی(ع) استان خوزستان، ظهر امروز در سالن جلسات شهید زمانی اداره کل تبلغیات اسلامی خوزستان برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این همایش نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، سپس در ادامه آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که در اربعین حسینی(ع) امسال فعالان باید در این حرکت تاریخی با توان بیشتری نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: تجلیل از خادمان و مسؤولان مواکب کار بجایی است اگرچه این افراد به سبب عشق به امام حسین(ع) وارد این میدان شده اند.

 

با اشاره به این که امام حسین(ع) برای هدف متعال اسلام و هدایت الهی شهید شد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ زیارت اباعبدالله به عنوان مانور اظهار موجودیت شیعه بوده است؛ زیارت اربعین حسینی(ع) به عنوان نماد ایمان مطرح است.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، با تأکید براین که مواکب و هیأت ها بر نماز اول وقت و در حد امکان نماز جماعت توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: مشاهده می شود که برخی ها در هنگام نماز نوحه پخش می کنند و یا این که حضور ندارند که این با قیام امام حسین(ع) تفاوت دارد.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان مواکب در قالب فرهنگ اقامه نماز را ایجاد کنند که این کار فرهنگی به شمار می آید، گفت: اسراف از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود؛ چراکه اسراف در هیأت و مواکب بسیار مشاهده می شود.

 

در ادامه گزارش، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که اربعین حسینی(ع) امسال از جنبه نظم و نظام جامع تری برخوردار است، گفت: دستورات استاندار خوزستان و حضور فعال در برنامه ریزی استان در این راستا بسیار کمک کرده است.

 

حجت الاسلام بلک با اشاره به این که در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) مجموعه های گوناگونی به مشارکت و همکاری در این همایش بزرگ جهان آمده اند، خاطرنشان کرد: در مرز شلمچه، منظقه آزاد اروند پشتیبان قابل توجهی از زائران اربعین حسینی(ع) را به عمل می رساند.

 

لازم به ذکر است، همایش تجلیل از مواکب و فعالان اربعین حسینی(ع) با حضور علما و مسؤولان استانی برگزار شد، همچنین حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در پایان این مراسم به بیان گزارشی فعالیت های نهاد مربوطه پرداخت.

 

گفتنی است، در پایان از مسؤولان مواکب، هیأت ها و رییس اداره تبلیغات اسلامی برخی از شهرستان ها تجلیل شد./9453/203/ب3

ارسال نظرات