۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۵۰۶
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

سبک زندگی دینی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف مازندران با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: سبک زندگی اسلامی به عنوان امری اساسی و ضروری همواره مورد توجه رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار دارد که بهره گیری از آن می تواند جامعه را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی معاون فرهنگی اوقاف مازندران، بعد از ظهر امروز در نشست گفتمان دینی در ساری با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا در عمل پیرو سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) باشد، تصریح کرد: بهره گیری از سیره علمی و عملی این بزرگواران عاملی برای سعادت و رستگاری انسان است.

 

حجت الاسلام قربانی با تاکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: سبک زندگی اسلامی به عنوان امری اساسی و ضروری همواره مورد توجه رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار دارد که بهره گیری از آن می تواند جامعه را در مسیر ارزشمندی قرار دهد.

 

وی تبیین سبک زندگی اسلامی را عاملی برای ترویج خوبی ها و ارزش ها در جامعه دانست و تصریح کرد: چالش های بسیاری برای نسل امروز جامعه وجود دارد که تبیین سبک زندگی اسلامی می تواند اثربخشی شایسته ای ایفا کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، سبک زندگی قرآنی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: حوزه وروحانیت به عنوان مروج فرهنگ ناب دینی در جامعه باید منشور سبک زندگی قرآنی را به جامعه معرفی کند.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما دچار فرهنگ غلط غربی شده است، ادامه داد: این فرهنگ بی ارزش و منحط سعادت و تعالی برای ما نخواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سبک زندگی غربی تنها به دنبال ترویج زندگی مادی و روزمرگی بی هدف است، تصریح کرد: سبک زندگی قرآنی مسیر صحیح و با هدف زندگی کردن را به انسان نشان می دهد.

 

وی با بیان این که تهاجم فرهنگی دشمنان با هدف مقابله با ترویج ارزش ها و تضعیف دین محوری در جامعه است، گفت: سبک زندگی اسلامی می تواند زندگی انسان را در مسیر تقرب الی الله و اهل بیت معصومان(ع) قرار دهد.

 

حجت الاسلام قربانی با تبیین زندگی سالم و ساده اسلامی از دیدگام امام حسین تصریح کرد: انسان باید در تلاش باشد تا براساس اعتقادات و معارف دینی زندگی خود را شکل دهد و تعالیم والای دینی را محور فعالیت های خود قرار دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که گذشت، صبر و تحمل بر سختی ها و مصیبت ها فواید و برکات بسیاری در زندگی انسان دارد، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا با صبر در برابر سختی های زندگی از گذران عمر و نعمت های خداوند متعال لذت ببرد و استفاده شایسته ای از آن داشته باشد.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن و عترت است و ما پیروان راستین رسول الله(ص) باید این دو ودیعه گرانبها را ارج نهیم، اظهار داشت: قرآن و عترت دو مولفه مهم برای بیمه کردن نظام شکوهمند جمهوری اسلامی است که باید در زندگی آحاد مختلف مردم وارد شود.

 

وی با بیان اینکه برای پاسداری و محافظت از انقلاب اسلامی باید به قرآن و اهل بیت(ع) متوسل شد، اظهار داشت: برای بیمه کردن نظام شکوهمند جمهوری اسلامی باید زندگی آحاد مختلف مردم با قرآن عجین شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران همچنین بر ضرورت توجه به معارف اهل‌بیت(ع) در کنار تعالیم قرآنی تأکید کرد و بیان داشت: قرآن و عترت مهم ترین عامل سلامت و سعادت جامعه است که باید مورد توجه جدی هخمه مردم قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی با تاکید بر این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی نقش ارزشمندی در تحکیم بنیان خانواده دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا ارزش های دینی را به نحوی شایسته در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

وی با بیان این که رعایت اصول اخلاقی و پایبند بودن به مسائل اخلاقی و انسانی باید در خانواده ها نهادینه شود، یادآور شد: باید از ظرفیت ها و کارکردهای ارزشمند خانواده به بهترین نحو ممکن در جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام قربانی، رجوع به قرآن و تفکر و تدبر در آیات کلام وحی را بهترین راه برای انجام کارهای فرهنگی در جامعه دانست که با همکاری دستگاه های مختلف فرهنگی و دینی میسر می شود./950/202/ب3

ارسال نظرات