۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۵۰۸
نمایشگاه مطبوعات:

نویسنده و راوی دفاع مقدس: سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با نفوذ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهداروند با بیان این‌که مقابله با نفوذ فرهنگی نیازمند حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است، گفت: اگر بخواهیم سمت و سوی زندگی جامعه فردی و اجتماعی خود را ایمن کنیم و نفوذ در زندگی و جامعه ما تأثیرپذیر نباشد باید به سوی سبک زندگی اسلامی حرکت کنیم و نگرش خود را از یک زندگی مدرن و خانواده دور نگه داریم و براساس آموزه‌های دینی به سبک زندگی اسلامی بپردازیم.
حجت الاسلام محمد مهدي بهداروند حجت الاسلام محمد مهدي بهداروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند، رییس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره نگاری طلاب با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات با بیان این که نفوذ واژه جدیدی نیست و کارکرد جدیدی ندارد و این جریان در تمام بین الملل از زمانی که ابرقدرت ها قد برافراشته اند که استثمار و استعمار خود را به جهانیان برسانند از این مسأله استفاده کرده‌اند، گفت: اما قوی‌ترین شیوه‌ای توانسته‌اند استفاده کنند و کمتر با مشکل مواجه شوند، نفوذ فرهنگی است.

 

وی با بیان این‌که نفوذ فرهنگی به معنی وادادگی فرهنگی در مقابل اتفاقات و مباحث فرهنگی است که اتفاق می‌افتد که این مسأله امروزه در جامعه بین‌الملل راه خود را باز کرده است.

 

نویسنده و راوی دفاع مقدس اظهار کرد: امروز اگر بخواهد جریان نفوذ در یک کشور به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران اتفاق بیفتد، جریان فرهنگی عرصه‌های مختلفی همچون هنر، آموزش، پژوهش و غیره دارد که جریان فرهنگی می‌تواند از این عرصه ها به راحتی نفوذ کند.

 

حجت‌الاسلام بهداروند با اشاره به این‌که جنگ نرم و جریان فرهنگ بهترین نقطه نفوذ است که ماهیت و هویت یک جامعه را می‌تواند خدشه‌دار کند، ادامه داد: از این رو لازم است عرصه‌های فرهنگی کشور به درستی حفظ شود تا دشمن نتواند از این عرصه‌ها کشور را مورد تهدید قرار دهد.

 

وی با بیان این‌که اگر بخواهیم سمت و سوی زندگی جامعه فردی و اجتماعی خود را ایمن کنیم و نفوذ در زندگی و جامعه ما تأثیرپذیر نباشد باید به سوی سبک زندگی اسلامی حرکت کنیم و نگرش خود را از یک زندگی مدرن و خانواده دور نگه داریم و براساس آموزه‌های دینی به سبک زندگی اسلامی بپردازیم، این می‌تواند خانواده‌ها را به یک بالندگی جدی برساند./907/پ200/ف2

ارسال نظرات