۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۵۵۳
امام جمعه سراب:

مبارزه با استکبار تا تداوم سیاست های خصمانه آمریکا ادامه دارد

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام اکرمی درس عاشورا را کرامت و عزت دانست و گفت: مبارزه با استکبار ریشه در قرآن کریم دارد، کنار آمدن با ظلم و ستم از سوی دین مبین اسلام و تمام ادیان توحیدی نفی شده است.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب شامگاه امروز در جمع مردم سراب، گفت: ستیز و جدال بین حق و باطل همواره وجود داشته و وجود خواهد داشت، هرگونه سازش و کنار آمدن با ظلم و ستم از سوی دین مبین اسلام و تمام ادیان توحیدی نفی شده است.


وی شعار مرگ بر استکبار را یک شعار برگرفته از اسلام و قرآن عنوان کرد و افزود: دولت استکباری آمریکا در جهان امروز به عنوان نماد سلطه و زیاده خواهی می باشد، ویژگی استکبار و دولت های استکباری خودخواهی، سلطه است.


امام جمعه سراب با تأکید بر تداوم روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا، این کشور را محور شرارت و شیطنت در جهان دانست و ابراز داشت: شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران تا زمانی که سیاست های سلطه گرانه واشنگتن ادامه دارد، تدوام خواهد یافت.


وی هرگونه تسلیم و سازش با نظام سلطه را مغایر با اصول و آرمان های والای انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت رعایت عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی کشور تاکید کرد و اذعان داشت: سیاست خارجی کشور نیز باید مانند دیگر حوزه های کشور بر مبانی انقلاب استوار باشند.


حجت الاسلام اکرمی اقتدار، عظمت و قدرت انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: امروز ایران اسلامی به مدد قدرت جوانان با ایمان خود و آمادگی و هوشیاری مردم به حدی از اقتدار رسیده است که دشمنان برای حل مسائل منطقه ای ناگزیر به مذاکره و درخواست از کشورمان هستند.


وی با نفی سلطه و ستم، انزجار و بیزاری خود را از سیاست های خصمانه غرب به ویژه امریکا و نیز گروه های تکفیری مورد حمایت دست نشانده های قدرت های جهانی در منطقه اعلام داشت و تصریح کرد: عزت مؤمن با زیر بار ظلم رفتن سازگار نیست.


امام جمعه سراب کرامت را در حفظ عزت و شرافت دانست و خاطرنشان کرد: درس عاشورای حسینی حفظ عزت و مقابله با ظلم است، امام حسین(ع) با قیام خود که برای اعتلای کلمه توحید بود، درس آزادگی، کرامت و عزت را آموخت./854/202/ب1

ارسال نظرات