۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۱۵۸۱

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین گردهمائی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اراک، اعزام دومین کاروان دانش‌آموزی به اردوی راهیان نور جنوب کشور و جشنواره شعر «فصل نینوائی» در استان مرکزی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ابوالفضل اکبری، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، از گردهمائی بزرگ دانشجویان شاهد و ایثارگر این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: قریب به 1300 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مشغول به تحصیل هستند و این گردهمائی با حضور این دانشجویان و به منظور بررسی مشکلات و پاسخ گوئی به سوالات آنها برگزار خواهد شد.

 

وی خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر اهداف برگزاری این گردهمائی دانست و ادامه داد: سیدمحمدتقی طباطبایی، مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی به همراه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و دانشجویان در این گردهمائی حضور خواهند داشت.

 

اکبری دانشجویان شاهد و ایثارگر را ادامه‌دهنده راه پرچمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این گردهمائی ساعت 9 صبح شنبه 23 آبان ماه در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار می‌شود.

 

اعزام دومین کاروان دانش‌آموزی به اردوی راهیان نور جنوب کشور

سیدرحیم محمدی، رییس آموزش‌ و پرورش ناحیه یک اراک، گفت: براساس توافقنامه آموزش‌ و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی، دانش‌آموزان به اردوهای معنوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

 

وی با اشاره به اعزام 274 دانش‌آموز دختر در قالب 7 اتوبوس به اردوی راهیان نور بیان کرد: این چهارمین اردوی راهیان نور ویژه دانش‌آموزان ناحیه یک است که پیش از این 2 کاروان از دانش‌آموزان پسر و یک کاروان از دانش‌آموزان دختر به این اردو اعزام شدند.

 

محمدی اظهار کرد: دانش‌آموزان دبیرستان‌های آموزش‌وپرورش ناحیه یک اراک در قالب این اردو به مدت سه روز از مناطق عملیاتی شلمچه، فتح‌المبین، هویزه، اروندکنار، شوش دانیان، معراج الشهدای پایگاه شهید محمودوند بازدید به عمل می‌آورند.

 

رییس آموزش‌ و پرورش ناحیه یک اراک با اشاره به بیش از 36 هزار شهید دانش‌آموز گفت: در این سفر سرپرست، روحانی، راوی، بانوی مبلغ و مربی پرورشی دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده 24 آبان ماه نیز چهارمین کاروان دانش‌آموزان دختر به این مناطق اعزام خواهند شد.

 

جشنواره شعر «فصل نینوائی» در استان مرکزی

احمدی  رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی گفت: فصل سوم از چهار فصل جشنواره شعر آئینی بسیج با عنوان «فصل نینوائی» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اعلام فراخوان شرکت در جشنواره بیان کرد: این فصل در قالب موضوعات پیامبر(ص) امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی(غدیر، عاشورا، امید و انتظار)، تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی و راهپیمایی اربعین برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در راستای این محورها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

احمدی اظهار کرد: جشنواره شعر بسیج در قالب چهار کارگاه در چهار فصل برگزار خواهد شد که فصل اول و دوم این جشنواره برگزار و فصل سوم نیز درحال برگزاری است.

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی افزود: فراخوان ارسال آثار برای فصل سوم این جشنواره از تاریخ 15 آبان ماه جاری آغاز شده و تا 10 آذر ماه نیز ادامه دارد./842/203/ب1

ارسال نظرات