۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۵۸۳
امام جمعه دامغان:

همدلی و همراهی مردم با پلیس سبب ایجاد امنیت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در دیدار مسؤولان استانی و شهرستانی نیروی انتظامی گفت: همدلی و همراهی مردم با پلیس بهترین پشتوانه مقابله با پلیدی‌ها و امید بخش و امنیت آفرین است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان عصر دیروز در دیدار با سرهنگ روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان و سرهنگ سید علی اکبر میری فرمانده انتظامی شهرستان دامغان، پلیس را عامل اصلی ایجاد و حفظ امنیت درون جامعه دانست و اظهار داشت: امنیت بهترین و مهمترین نعمتی است که خداوند به بشر ارزانی داشته است.

 

وی با بیان اینکه امنیت در شرایط جهان امروز اهمیتی به مراتب بیشتر از گذشته یافته و در مقابل ایجاد و حفظ آن نیز دشوارتر شده است، تصریح کرد: اینکه پلیس برای مقابله با پلیدی‌ها یاری و همراهی مردم را می‌طلبد نکته بسیار ارزنده و قابل توجهی است، چرا که مردم نیز نیروی انتظامی را از خود می‌دانند و همکاری می‌کنند.

 

امام جمعه دامغان با تأکید بر این مطلب که نیروهای خدوم انتظامی کشورمان هرگز اجازه ندهند که قدرت نهفته در لباس و جایگاه پلیس آنان را مغرور و از مردم دور کند، تصریح کرد: مردم باید محور همه برنامه‌ها و مأموریت‌های پلیس باشند و مأموران ناجا و پلیس راهنمایی و رانندگی همواره در برخورد با مردم اصل تواضع را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.

 

افتتاح کلانتری مسکن مهر دامغان تسریع شود

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به سکونت چندین هزار نفر از مردم شهر دامغان در مجتمع‌های مسکن مهر این شهرستان اظهار داشت: بی‌تردید همزیستی انبوه جمعیت و خانواده‌هایی با فرهنگ‌ها و سلایق متفاوت از اقصی نقاط شهرستان دامغان و گاه دیگر شهر‌ها در این شهرک ضرورت افتتاح و بهره‌برداری هرچه سریعتر کلانتری مهر دامغان را نشان می‌دهد.             

 

وی در خاتمه با اشاره به ایام سوگواری محرم و صفر و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان مهمترین هدف قیام حضرت امام حسین(ع) گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بی‌تردید رهرو مکتب عاشورا است و می‌تواند بهترین حامی و مجری برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

خدمتگزاری به مردم در تمام لحظات اهم مسؤولیت پلیس است

سرهنگ روح الامین قاسمی، رییس پلیس استان سمنان نیز در این دیدار ضمن معرفی اولویت‌های پلیس در راستای ارتقاء امنیت جامعه اظهار داشت: مقابله با جرایم حوزه‌های مواد مخدر، سرقت، امنیت اجتماعی و کاهش تلفات رانندگی از مهمترین مأموریت های نیروی انتظامی است.

 

وی با بیان اینکه پلیس طرح‌ها و برنامه‌های مختلف انتظامی و اجتماعی در راستای تحقق جامعه‌ای ایمن دارد که به صورت ویژه به آن می‌پردازد، افزود: مقتدرانه با مجرمان و اراذل و اوباش مقابله می‌کنیم؛ بی‌شک پلیس هرگونه ایجاد ناامنی و اختلال در روند زندگی مردم را بر نمی‌تابد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش در شهر و استانی پایدار خواهد بود که مردم و دستگاه‌های دولتی شانه به شانه پلیس با نا‌امنی‌ها مبارزه کنند، تصریح کرد: اقتدار پلیس توأم با ارزش‌های دینی و الهی برای خدمت بیشتر به مردم است، همانا مردم یکی از ارکان مهم امنیت در جوامع امروزی هستند و یکی از مسائل مرتبط با مردم که پیوند تنگاتنگی با زندگی اجتماعی آنان دارد امنیت است.

 

قاسمی ضمن بیان این مطلب که مردم نیروی انتظامی را از خود می‌دانند و ما نیز خدمتگزاری به مردم در تمام لحظات را اهم مسؤولیت پلیس می‌دانیم، خاطر‌نشان کرد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی تأمین آرامش و امنیت شهروندان است و این مهم بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد.

 

وی با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه جنوب غرب آسیا و درگیری‌های موجود در کشورهایی مانند عراق، سوریه گفت: در این حال امنیت بسیار خوبی در کشورمان برقرار است و با تلاش و برنامه‌های تمام دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی این وضعیت مطلوب، ارتقاء می‌یابد./977/202/ب1

ارسال نظرات