۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۱۵۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام شیخ نمر آل‌سعود را با چالش مواجه خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عربستان متهم به همسویی کامل با سیاست‌های منطقه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: عربستان با دستگیری شیخ نمر و صدور حکم اعدام برای این عالم برجسته به دنبال رهایی از چالش‌های پیش روی این کشور است، اما غافل از آن که این تصمیم خود برچالش های این کشور می‌افزاید.
حجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آل سعود با چالش های فراوانی روبه رو است، گفت: عربستان متهم به همسویی کامل با سیاست‌های منطقه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

 

وی افزود: شکست‌های پی در پی سیاست‌های منطقه‌ای آل سعود از چالش‌های به وجود آمده برای این رژیم است.

 

حجت الاسلام لطفی از دست دادن نفوذ و نقش آفرینی عربستان در منطقه را از چالش‌های این کشور دانست و گفت: کاهش نفوذ عربستان در عراق با شکست هم پیمانان او در عراق نیز از چالش‌های این کشور در منطقه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عربستان سخت به دنبال براندازی نظام سوریه و برکناری بشاراسد است، گفت: سیاست‌های آل سعود در یمن و دست نیافتن به اهداف خود در این کشور نیز از چالش‌های موجود برای آل سعود محسوب می شود.

 

وی وجود انقلابیون در عربستان و جنگ قدرت در این کشور را از چالش های موجود در عربستان دانست و گفت: بین نسل قدیم و جدید و شاهزادگان حلقه اول و دوم عربستان جنگ قدرت به وجود آمده است و همچنین وضعیت نامناسب جسمانی پادشاه این کشور نیز بر نزاع بین شاهزادگان افزوده است.

 

به گفته وی، آینده تاریک و بی ثباتی پیش روی آل سعود است، چرا که منطقه شرق عربستان که عمدتا شیعه نشین هستند، کانون اعتراضات علیه آل سعود به رهبری شیخ نمر است.

 

حجت الاسلام لطفی با اشاره به وجود اعتراضات در ریاض و جده، گفت: اکنون شاهد سرایت بیداری اسلامی به عربستان هستیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: عربستان با دستگیری شیخ نمر و صدور حکم اعدام برای این عالم برجسته به دنبال رهایی از چالش های پیش روی این کشور است، اما غافل از آن‌که این تصمیم خود بر چالش‌های این کشور می افزاید./1307/302/ب2

ارسال نظرات