۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۱۶۰۴
امام جمعه زرند:

شهدا مصداق کامل صبر، بصیرت و آگاهی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند گفت: شهدا مصداق کامل صبر، بصیرت و آگاهی هستند که توانستند پرچمداران حق باشند و امروزه دانش آموزان وظیفه دارند راه شهدا را با کسب علم و دانش ادامه دهند.
يادواره شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در مراسم یادواره شهدا که صبح امروز که با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان و جمعی از مسؤولان دبیران و دانش آموزان دبیرستان دخترانه کوثر در این آموزشگاه برگزار شد، افزود: توفیق حضور در یادواره شهدا سعادت است و شهدا اهل صبر و بصیرت بودند و امروزه کسانی می توانند پرچم اسلام ناب را حمل کنند که اهل صبر و بصیرت باشند.


وی تصریح کرد: در سوره یس به پیام همه شهیدان اشاره شده و در قرآن آمده است« که در زمان ظلم و ستم و استکبار فرعون، مومن آل فرعون به شهادت رسید و پس از ورود به بهشت این پیام را صادر کرد که ای کاش قوم من علم پیدا می کردند و از جهل نجات می یافت».


امام جمعه زرند در ادامه تفسیر این آیه عامل بدبختی انسان ها را جهل و خود خواهی خواند و ادامه داد: لطف و عنایت خداوند شامل حال شهداست و خداوند آنها را مورد تکریم خود قرار داده است و در می یابیم که شهدا مصداق کامل صبر، بصیرت و آگاهی هستند که توانستند پرچمداران حق باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی به فرمایش امام راحل و بزرگوار خطاب به جوانان که فرمودند با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح بردارید، اشاره و اظهار کرد: همواره علم و جهاد قرین یکدیگر بوده اند و شهدا شفابخش هستند همانگونه که در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید علی ناد علی پور که پس از 32 سال تفحص و به زادگاهش بازگشت مردم اشک ریختند و از او طلب شفا و شفاعت کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به کرامات شهدا در قرآن پرداخت و عنوان کرد: اگر دفاع نباشد، یعنی عده ای نروند و نجنگند و به شهادت نرسند تمام مراکز توحیدی از بین می رود و عبادت مسلمانان در مساجد، راهبان در کلیساها و ... را مدیون امنیتی دانستند که در سایه کرامت شهدا حاصل شده است.

 

امام جمعه زرند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که دانش آموزان دنبال تحصیل علم و دانش باشند، اذعان کرد: کسب علم و دانش را برای رضای خدا بخواهید که اگر غیر از این باشد چه بسا در خدمت کفر و عدم درک حقایق قرار گرفته اید.


حجت الاسلام ابراهیمی تقوا، دینداری و ایمان را دومین سفارش مقام معظم رهبری عنوان و یادآور شد: اگر تقوا در کنار علم قرار گیرد رستگاری را به دنبال دارد که شهدا آن را در دانشگاه جبهه و جنگ کسب کردند.


امام جمعه زرند از دانش آموزان خواست ورزش را در کنار تحصیل همراه با تقوا فراموش نکنند که این امر را از سومین فرمایشات معظم له دانستند که هر عالم به جسم سالم نیز نیاز دارد.


وی یادآور شد: دانش آموزان علاوه بر مطالعه کتب درسی به مطالعه وصیت نامه های شهدا و کتب مفیدی که چاپ و نشر یافته نیز اهتمام بورزند./9709/101/ب1

ارسال نظرات