۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۶۳۰
به همت دبیرخانه فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان قم؛

دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن در بین جوانان و نوجوانان، گفت: دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 22 آبان ماه برگزار می‌شود.
جشنواره مدهامتان

حجت الاسلام سید احمد موسوی مسؤول فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآن در بین جوانان و نوجوانان، گفت: دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 22 آبان ماه برگزار می شود.

 

وی افزود: این مسابقات با حضور حدود 525 نفر از برادرن و خواهران اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم روز جمعه 22 آبان ماه 1394 ساعت 8 صبح در حرم مطهر، شبستان نجمه خاتون برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته های قرائت، حفظ یک جزء، 3 جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء، ترتیل، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می شود.

 

مسؤول فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان قم، ادامه داد: رشته های کتبی مسابقات قرآنی مدهامتان در قالب حفظ آیات موضوعی همراه با تفسیر، مفاهیم فهم قرآن و نهج البلاغه برای خواهران و برادران و تفسیر ویژه برادران و ائمه جماعت مساجد استان قم با همکاری اداره ورزش و جوانان استان قم و موسسه فرهنگی و هنری رایت الهدی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان هر سال با هدف اشاعه فرهنگ والای قرآن در بین جوانان و نوجوانان، ایجاد رقابت قرآنی به منظور استعداد یابی، معرفی نفرات برتر به جشنواره قرآنی کشوری و بین المللی، شناسایی نخبگان قرآنی، ایجاد شور و انگیزه و تقویت برنامه های قرآنی در مساجد استان و کشور برگزار می شود.

 

وی در پایان گفت: رده های سنی این مسابقه قرآنی از 15 تا 30 سال از بین جوانان و نوجوانان کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود؛ رشته صحیح خوانی و اذکار نماز برای رده های سنی 8 تا 12 سال آزاد است.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی می توانند با شماره 37838563 داخلی 26 و 27 تماس حاصل کنند./1325/ت302/ف

ارسال نظرات