۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۱۶۳۶
کارشناس مسائل دینی:

استمرار و ماندگاری قیام عاشورا مرهون حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به رهبری حضرت زینب(س) در تبیین فلسفه قیام عاشورا و دفاع و حفاظت از حریم اهل بیت و امام سجاد(ع)، گفت: مادران و زنان شهدا همچون حضرت زینب به تبیین فلسفه شهادت عزیزان خود بپردازند.
حجت الاسلام سيد عبدالرضا حسيني ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرضا حسینی با حضور در برنامه الجسر الابیض از شبکه الاهواز با اشاره به حوادث و اقدامات دشمنان در برخورد با اهل بیت پس از واقعه کربلا و این که نهضت حسینی در راستای تبیین اهداف نبوت محمدی است، اظهار داشت: نهضت حسینی در سه بخش به وفات معاویه و بیعت با یزید، حضور امام حسین(ع) با اهل بیت در کربلا و حوادث پس از واقعه کربلا بخش­بندی می­شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) پس از شهادت وی، به دیگران معرفی شد، گفت: پس ار شهادت آن حضرت، زینب(س) در نخستین اقدام خود به عنوان پرچم­دار نهضت حسینی به نشر آن پرداخته و از سوی دیگر دفاع از حریم اهل بیت و امام سجاد(ع) به عنوان حجت روی زمین از دیگر اقدامات ایشان پس از واقعه عاشورا است.

 

کارشناس مسائل دینی در مقایسه قیام امام حسین(ع) با دیگر قیام­ها بیان داشت: در بیشتر قیام­ها با قتل، اسارت و یا فرار رهبر قیام، آن قیام محکوم به شکست و نابودی است؛ اما در قیام امام حسین(ع) با وجود شهادت وی، قیام آن حضرت به سبب وجود حضرت زینب(س) و روشنگری­های وی تا اکنون ادامه دارد.

 

وی با اشاره به قساوت قلب و سنگ­دلی قاتلان امام حسین(ع) و مصائب اهل بیت در طول تاریخ پس از روز دهم محرم ادامه داد: صبر و بردباری حضرت زینب در برخورد با دشمنان و حفظ کرامت زنان و حریم اهل بیت و تبیین قیام عاشورا، رهبری وی نقش و اهمیت زن را برای همگان آشکار کرده که در تاریخ اسلام بی سابقه است.

 

جحت الاسلام حسینی با اشاره به این که استمرار و ماندگاری قیام عاشورا مرهون حضرت زینب(س) است، اظهار داشت: پرجمداری امت اسلام در آن زمان به دست وی بوده و هم­یاری وی با امام حسین(ع) منحصر به واقعه کربلا نبوده بلکه در دیگر موارد به هم­یاری و مشاوره می­پرداخت.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به مقام و منزلت معنوی حضرت زینب(س) و رهبری بی­بدیل وی اشاره داشت: حضرت زینب(س) با رهبری خود الگو و سرمشقی برای مردان و زنان است و زنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مادران و زنان شهدا با صبر و اعتقاد قوی خود همچون حضرت زینب(س) در راستای تبیین حقایق و واقعیت‌های شهیدان خود گام همت گمارند.

 

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و رشادت­های زنان و استناد به سخنان امام خمینی(ره) درباره نقش آنها در دفاع از کشور بیان داشت: زنان و مادران شهیدان مقاومت و مدافعان حرم با ثبات قدم و بردباری خود در راستای عقیده شهیدان خود همچون زنان اهل بیت گام برمی­دارند.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان با اشاره به پیاده­روی اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران در کربلا  هماهنگی بین زوار و مسؤولان مربوطه در برگزاری بهتر و منظم­تر آن را خواستار شد./9466/202/ب1

ارسال نظرات