۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۷۳۷
رییس کل دادگستری خراسان‌شمالی:

غنای فرهنگی سبب تسریع در حل مشکلات سیاسی و اقتصادی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به موضوعات فرهنگی در جامعه، گفت: غنای فرهنگی سبب حل سریع تر مشکلات سیاسی و اقتصادی موجود در جامعه می شود.
حجت الاسلام قدرتي- رييس کل دادگستري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با اعضای نهاد مردمی توسعه استان، با تأکید بر توجه و پرداختن بیشتر به امور فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ زیربنای جامعه اسلامی و اساس توسعه در سایر بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است.

 

وی با بیان اینکه غنای فرهنگی موجب تسریع در حل مشکلات و معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نسل جوان ما به گونه ای تربیت شوند که خود بهترین و درست ترین راه را انتخاب کنند می بایست اقدامات و برنامه های فرهنگی را افزایش دهیم.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه در این راستا لازم است آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جوانان و نوجوانان در زمینه های مختلف افزایش یابد، افزود: واقعیت این است که با توجه به افزایش چشمگیر ابزارها و روش های ارتباطی و اطلاع رسانی ما دیگر نمی توانیم آنها را از دسترسی به برخی فضاها و امکانات محروم کنیم بر این اساس ضروری است تا روش های استفاده صحیح از این فضاها و ابزارها را به آنها آموزش دهیم تا گرفتار مشکلات و مضرات آن نشوند.

 

وی با بیان اینکه در هیچ فعالیتی بدون داشتن معرفت، خلوص نیت، تداوم و حفظ حریم ها و حرمت ها مؤفقیت حاصل نمی شود، اضافه کرد: یکی از دلایل مؤفقیت و ماندگاری نهاد مردمی توسعه استان خراسان شمالی نیز نیت خالص و کار برای کسب رضای باری تعالی و مردم، بدون داشتن انگیزه های سیاسی، اقتصادی، گروهی و حزبی است.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: کار و رسالت اصلی در جامعه اسلامی بر دوش مردم بوده و باید تلاش شود تا از ظرفیت های مردمی در بخش های مختلف کشور بیش از پیش استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خراسان شمالی با مشارکت و حضور مردم یکی از استان های امن کشور محسوب می شود، تصریح کرد: با وجود این در زمینه مسائل و مشکلات موجود در این استان می بایست تدابیر مناسبی اندیشیده شود تا مردم بار دیگر با مسائل و مشکلاتی نظیر آنچه که در مورد یکی از مؤسسات مالی و اعتباری به وقوع پیوست، روبرو نشوند.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود در استان، طلاق و اعتیاد را از جمله مهم ترین این معضلات دانست و افزود: باید همه مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی در راستای پیشگیری و رفع این مسائل وارد میدان شوند.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه در سال های گذشته مهم ترین عامل طلاق زوج ها در استان اعتیاد همسر بود، اضافه کرد: اکنون این رویه تغییر کرده و خیانت زن و شوهر به دلیل اصلی جدایی آنها تبدیل شده است.

 

به گفته قاضی القضات استان خراسان شمالی بخش عمده ای از دلایل رواج خیانت زن و شوهر به یکدیگر در جامعه، برنامه های مخرب ماهواره ای و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی است.

 

وی با اشاره به برنامه های دادگستری خراسان شمالی به منظور کاهش میزان طلاق در استان، تصریح کرد: در این راستا و به منظور جلوگیری از طلاق زوج ها، بر اساس توافق های جدید، تمامی زوج های متقاضی طلاق می بایست به همراه یکدیگر در دوره های آموزشی سه روزه شرکت کنند که در این جلسات آموزش ها و آگاهی های لازم از سوی مشاوران و روان شناسان به آنها داده می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی همچنین به استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ها در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید از کارکردهای این ابزارهای ارتباطی در راستای کاهش مشکلات فرهنگی جامعه استفاده بیشتری شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات