۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۷۵۶
معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

کمبود روحانی در مدارس قزوین اقامه نماز جماعت را تحت‌الشعاع قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین از کمبود روحانی برای برگزاری نماز جماعت در 500 مدرسه استان قزوین خبر داد و گفت: کمبود روحانی در مدارس قزوین اقامه نماز جماعت را تحت‌الشعاع قرار داده است.
حجت الاسلام انصاري
معاون پرورشي و فرهنگي اموزش و پرورش قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در حالی که علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از اقامه 19 هزار نماز جماعت در مدارس کشور خبر می‌دهد، مدارس استان قزوین از کمبود روحانی رنج می‌برد و این موضوع؛ برپایی نماز جماعت در مدارس استان را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین در قزوین، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ آموزه‌های دینی در بین جوانان و نوجوانان است، گفت: برپایی نماز جماعت و شرکت دانش آموزان در برگزاری این فریضه نقش بسیار مهمی در ترویج دین در بین آن‌ها دارد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: وجود روحانی و امام جماعت در مدارس می‌تواند ضمن کمک به تحکیم اعتقادات نوجوانان و جوانان شبهات آنان را برطرف کرده و آن‌ها را در مسیر زندگی اسلامی قرار دهد.

 

حوزه علمیه در راستای کمبود روحانی مدارس را کمک کند

حجت‌الاسلام انصاری در ادامه از کمبود روحانی برای برگزاری نماز جماعت در 500 مدرسه استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: کمبود روحانی در مدارس قزوین اقامه نماز جماعت را تحت‌الشعاع قرار داده و سبب شده تا نوجوانان کمتر به سمت نماز جذب شوند.

 

این مسؤول در ادامه و بیان کرد: نماز جماعت اوج فرهنگ سازی دینی در مدارس است و دانش آموزانی که از وجود این فرهنگ محرومند، قطع‌یقین در معرض ضربات مهلک فرهنگی قرار می‌گیرند.

 

معاون فرهنگی و ‌پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه حوزه علمیه می‌تواند در راستای کمبود روحانی مدارس را کمک کند، ابراز کرد: حضور روحانی در مدارس سهم بسزایی در تربیت دینی دانش آموزان دارد.

 

وی در پایان با بیان اینکه از تمامی مسؤولان استان انتظار داریم که به این موضوع رسیدگی کنند، گفت: از حوزه علمیه خواستاریم تا از این فرصت استفاده کرده و فضای مدارس و دبیرستان‌ها را معطر به آموزه‌های دینی کرده و به شبهات اعتقادی که از طریق شبکه‌های مختلف رسانه‌ای در بین جوانان و نوجوانان رسوخ کرده، پاسخ دهند./955/302/ب2

ارسال نظرات