۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۸۰۳
مدیر اجرایی اعزام زائران به کربلا:

حدود 2 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی اعزام زائران به کربلا گفت: بیش از 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای حمل حدود 2 میلیون نفر از زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور ساماندهی شده است.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسمعلی صادقی، مدیر اجرایی اعزام زائران به کربلا عصر امروز در نشست هماهنگی اعزام زائران استان آذربایجان شرقی به مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: بیش از 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای حمل حدود 2 میلیون نفر از زائران اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور به عراق ساماندهی شده است.

 


نماینده ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ستاد اربعین با بیان این‌که  مشکل انتقال زائران از مهران تا سه راه کوت نیز برطرف و 300 تا 350 دستگاه اتوبوس شرکت واحد، زایران را جا به جا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: زایران اربعین حسینی که به تدریج برای زیارت و عزاداری اربعین به کربلا سفر می کنند برای بازگشت خود برنامه ریزی کنند تا به یک باره موج بازگشت زایران ستاد را دچار مشکل نکند.

 


صادقی با بیان این‌که هیچ سازمانی حق حمل مسافر به سمت خاک عراق را بدون هماهنگی ستاد عالی سیاست گذاری ندارد، افزود: سال گذشته یک میلیون و 750 هزار ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور داشتند که برخی بدون پاسپورت و ویزا بودند.

 


مدیر اجرایی اعزام زائران به کربلا با اشاره به این‌که پیش بینی می شود امسال حدود دو میلیون زایر که به کربلا سفر خواهند کرد، گفت: از تمامی زائران خواسته شده تا با برنامه ریزی درست سفر اربعین، ستاد را در سرویس دهی مناسب به زائران و اجرای طرح ملی جا به جایی زوار حسینی یاری کنند.

 


نماینده ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان این‌که کرد: حمل و نقل ایمن، روان و اقتصادی مورد تاکید مسئولان و ستاد عالی سیاست گذاری است، تصریح کرد: از هشتم تا هجدهم آذر صدور هرگونه صورت وضعیت دربستی به نقاط دیگر کشور به جز ایلام و خوزستان ممنوع است و هموطنان برای سفرهای دیگر خود از حالا برنامه ریزی کنند.

 


وی ظرفیت حمل مسافر برای اربعین حسینی به کربلا را در آذربایجان شرقی 1200 دستگاه اتوبوس و بیش از 1700 دستگاه مینی بوس اعلام کرد و افزود: هزینه رفت سفر زائران از تبریز به مهران 390 هزار ریال است و نظارت دقیق بر کرایه‌های دریافتی از مسافران صورت خواهد گرفت.

 


صادقی در پایان ادامه داد: تا 12 هزار لیتر سهمیه عملکردی اتوبوس و مینی بوس ها افزایش یافته و برای تامین سوخت این سرویس ها تا نقطه صفر مرزی در استان ایلام 2 تا سه جایگاه سوخت وجود دارد تا اتوبوس و مینی بوس ها مشکل سوخت گیری نداشته باشند./935/203/ب1

ارسال نظرات