۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۸۲۴
احکام(۲۹)

پرداخت خمس زمینه ساز انس و الفت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه خمس باید به کسی پرداخت شود که آن را در راه گناه مصرف نکند، گفت: فلسفه خمس در نظام اقتصادی اسلام این است که الفت عمومی در بین امت اسلامی فراهم کند.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود اکبری، امشب در برنامه بیان احکام شرعی با موضوع نقش خمس در اقتصاد اسلامی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تبیین شرایط سادات مشمول حق خمس پرداخت و گفت: شیوه پرداخت خمس از نگاه شرع مقدس این‌گونه است که به دو قسمت تبدیل می‌شود قسمت اول را در ادبیات حکمی سهم امام و بخش دوم را سهم سادات می‌گویند.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه محل مصرف هیچ کدام از این دو بخش را شرع اسلام بر عهده مکلف قرار نداده است و باید حتماً به تائید مرجع تقلید برسد، اظهار کرد: سهم سادات فقط به سیدی باید پرداخت شود که از جانب پدر سید باشد اگر چه این سید خود زنی سیده باشد که از ناحیه پدر سید باشد.

 

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه به فرزندان زنان سیده خمس تعلق نمی‌گیرد، گفت: در شیوه پرداخت خمس در بخش سهم سادات از نگاه مراجع تقلید شرط پرداخت فقر و نیاز سید مورد نظر بیان شده است.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه خمس باید به کسی پرداخت شود که آن را در راه گناه مصرف نکند، گفت: فلسفه خمس در نظام اقتصادی اسلام این است که الفت عمومی در بین امت اسلامی فراهم کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات