۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۱۸۶۰
کارشناس و مبلغ حوزوی:

تواضع در میان مردم نشانه بصیرت در عبادت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به اهمیت و جایگاه تواضع در میان مردم، عبادت در بصیرت را ضروری و مهم برشمرد و گفت: وقتی انسان با خالق خود ارتباط صحیح برقرار می‌کند با مخلوق خداوند نیز باید خوش اخلاق و خوش برخورد باشد.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و مبلغ حوزوی چهارشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)  درباره خصلت اخلاقی تواضع گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود که من رفعت و بزرگی مقام را در تواضع قرار داده‌ام اما مردم آن را در تکبر می‌جویند و نمی‌یابند.

 

وی افزود: انسان ارتباطی با خالق خودش دارد و ارتباطی با سایر مخلوقات، خضوع و خشوع در ارتباط با خالق تجلی می‌یابد، اما تواضع در ارتباط با مخلوق وجود دارد، انسان نباید در برابر دیگر مخلوقات خضوع و خشوع کند اما باید در برابر آنان متواضع باشد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این که اخلاق و منش انسان در میان جمع و در میان خانواده باید یکسان باشد، ادامه داد: در همه مکان‌ها و زمان‌ها اخلاق انسان باید خوب باشد، اخلاق انسان نباید در تلاطم باشد،‌ اگر انسان در مسجد تواضع دارد، نخستین کسی که تواضع او را حس می‌کند، باید همسر او در خانه باشد.

 

وی بیان کرد: متأسفانه ما دین‌دار واقعی نیستیم، امام حسین(ع) می‌فرماید مردم بندگان دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان شده است،‌ دین‌داری واقعی در میان مردم کم شده است، انسان باید در میان خانواده و در میان همه خوش‌اخلاق و خوب باشد.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به این که ارزش و قدر محبت کردن و اخلاق خوب داشتن را تنها کسی درمی‌یابد که یکی از عزیزانش را از دست داده باشد، تأکید کرد: دنیا ارزش حسادت کردن و کینه به دل گرفتن را ندارد، در حدیث است که می‌فرمایند، ناراحت‌ترین مردم در دنیا، افراد کینه‌ای و حسودان هستند.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در جمع اصحاب و یارانشان فرمودند که تواضع شیرینی عبادت است، وقتی انسان با خالق خود ارتباط صحیح برقرار می‌کند با مخلوق خداوند نیز باید خوش اخلاق و خوش برخورد باشد.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی گفت: عبادت بدون بصیرت فایده و سودی ندارد، گاه می‌بینیم فردی دفعات بسیاری به حج رفته و به خودش آسیب رسانده است اما انسان نمی‌تواند به خاطر کبر و غرور نزدیک آن فرد شود./914/202/ب2

ارسال نظرات