۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۹۲۷
جنتی:

نشریات دینی از یارانه بیشتری برخوردار هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشریاتی که در حوزه دین، ‌دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، یا در مناطق دورافتاده منتشر می‌شوند، یارانه بیشتری می‌گیرند.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی که امروز برای دیدار خصوص با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که تعیین مقدار بودجه کشور به معنای اختصاص همه آن نیست، اظهار داشت: برخی اوقات تنها 70 درصد بودجه کل کشور، اختصاص داده می‌شود که امسال با توجه به شرایط موجود، احتمال می‌دهیم که 60 تا 70 درصد بودجه کل اختصاص داده شود که بخشی از آن برای نشر، کتاب و مطبوعات است.

 

وی ادامه داد: بخشی از مبلغ اختصاص داده شده از بودجه کل کشور، جهت خرید کتاب یا کمک‌هایی است که باید صورت گیرد تا کتاب‌های مفید و موثر چاپ شود.

 

جنتی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب سال گذشته، 13 میلیارد تومان هزینه در پی داشت که این مبلغ با احتساب صرفه‌جویی‌هایی بود که انجام شد.

 

وی افزود: همچنین نمایشگاه‌های کتاب در همه مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و در این نمایشگاه‌ها مقدار زیادی یارانه ارائه می‌دهیم تا کتاب با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار گیرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هم اکنون بودجه برخی از مطبوعات که به دولت یا برخی از نهادها، وابسته هستند و پشتوانه مالی دارند، قطع شده و بخش خصوص اختصاص یافته است اما اولویت‌هایی هم از نظر محتوا مد نظر قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: نشریاتی که در حوزه دین، ‌دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، یا در مناطق دورافتاده منتشر می‌شوند، یارانه بیشتری می‌گیرند.

 

جنتی در پایان به چندین هزار سایت خبری اشاره کرد که در حال شناسنامه‌دار شدن هستند و گفت: تا جایی که مقدور باشد، به سایت‌های خبری کمک می‌کنیم و سعی داریم برای سال آینده اعتبار بیشتری دریافت کنیم تا سایت‌های خبری را زیر پوشش قرار دهیم./997/پ202/ج1

ارسال نظرات