۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۱۹۴۰
حجت الاسلام ماندگاری:

بصیرت، چراغ راه ولی شناسان در هر مقطع و زمانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که یزید زمان با برنامه های خود قصد دارد مردم ما در مقابل حسین زمان بایستند، گفت: بصیرت چراغ راه ولی شناسان در هر مقطع و زمانی است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، کارشناس مسائل اجتماعی ظهر امروز، در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه، گفت: بصیرت، چراغ راه ولی‌شناسان در هر مقطع گوناگون است.

 

وی با توجه به روایات معصومین(ع) رسیدن به احسن الاعمال را مستلزم رعایت شرایطی دانست و افزود: کوچک شمردن اعمال در برابر بزرگی خداوند، رعایت آداب اسلامی در انجام کارها و پرداخت بدهی‌های مردم در همین دنیا، از کارهایی است که سبب می‌شود، اعمال انسان در بالاترین سطح ممکن محاسبه شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به رفتار حضرت زینب(س) زمانی که بدن پاره پاره برادرشان را در دست گرفتند و به خداوند عرض کردند، خدایا این قربانی اندک را از ما بپذیر، بیان کرد: رفتار حضرت زینب(س) نمایانگر اوج خضوع و خشوع یک انسان در برابر معبودش است.

 

کارشناس مسائل اجتماعی مراتب محبت به دنیا را در پنج مرحله خلاصه کرد و گفت: کشش زرق و برق دنیا، حرص داشتن برای رسیدن به دنیا، اسراف کردن در استفاده از متاع دنیا، اعراض از حق برای رسیدن به دنیا و در مقابل حق ایستادن برای کسب دنیا، پنج مرحله ای است که اگر در وجود کسی باشد، رستگاری نصیبش نخواهد شد.

 

وی ابراز کرد: رفتار برخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس نشانه عدم دلبستگی آن ها به دنیا و توجه دائمی آن ها به آخرت بوده است، ولی این مسأله در جامعه امروزی بسیار کمرنگ شده و اکثر افراد جامعه مصداق آیه «تحبون العاجله و تذرون الاخره» شده اند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، هر شب سوره واقعه را بخوانید تا محبت به دنیا از شما دور شود، تصریح کرد: بسیاری زندانیان فعلی زندان های سطح کشور، به خاطر بلند پروازی هایی که در ذهن خود می پرورانده اند، اسیر بند زندان شده اند.

 

کارشناس مسائل مذهبی حریص بودن انسان را امری فطری دانست و افزود: انسان با پیروی از پیامبر(ص) که طبق آیات قرآن برای هدایت کردن مؤمنان حریص بوده اند، باید در کسب علم، انجام عبادت و کمک به دیگران حریص باشد.

 

وی با انتقاد از رفتار برخی از مردم که در زندگی خود بسیار اسراف می کنند، بیان کرد: اسراف کردن در استفاده از کالاهای دنیا، محبت انسان را نسبت دنیا زیاد می‌کند.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم با این که می دانستند خلافت حق امیرالمؤمنین است، به خاطر دلبستگی و محبت به دنیا با خلفای غاصب بیعت کرده و موجب گمراه شدن مسیر اسلام از صراط مستقیم شدند.

 

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا در پایان تصریح کرد: یزید زمان یعنی آمریکا، با برنامه های خود قصد دارد کاری کند که در مقابل حسین زمان بایستیم، ولی مردم ما با بصیرتی که تا الآن از خود نشان داده‌اند، همه برنامه های دشمن را نقش بر آب کرده اند./867/202/ب2

ارسال نظرات