۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۰۱۰
نمایشگاه مطبوعات؛

نماینده خبرگان: فتنه گران نمی توانند آسیبی به نظام و رهبری وارد کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با اشاره به مسائل مطرح شده درباره خیز اصحاب فتنه 88 برای تصاحب مناصب کلیدی کشور گفت: مقام معظم رهبری به اندازه ای مدیریت قوی انجام می دهند که چند نفر آدم تحت عنوان فتنه گر و عناوین دیگر نمی تواند به نظام و رهبری آسیبی وارد کنند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم زاده هريسي حجت الاسلام والمسلمين هاشم زاده هريسي

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به علت هجمه های بسیار در مقاطع گوناگون به شورای نگهبان به ویژه دبیر این شورا گفت: شورای نگهبان از فقهای عادل و حقوقدانان برجسته تشکیل شده است.


وی افزود: شأن شورای نگهبان باید در همه شرایط محفوظ بماند، افزون بر این که آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان هستند بنده یک ارتباط عاطفی با ایشان دارم، ایشان در اوایل انقلاب مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی کشور بود و بنده نیز در آذربایجان شرقی مسؤولیت سازمان را برعهده داشتم و ایشان بسیار به بنده محبت داشتند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شورای نگهبان یکی از بالاترین مراکز مهم تصمیم گیری است، اظهار داشت: مصوبات مجلس زمانی قانون می شوند که شورای نگهبان آن را تأیید کند، افرادی که قصد ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان را دارند باید به تأیید شورای نگهبان برسند.


وی ادامه داد: اعتبار و حرمت شورای نگهبان باید حفظ شود، جناح های سیاسی نیز باید قوانین را رعایت کنند؛ با رعایت قوانین و احترام به شورای نگهبان مجلس و خبرگان اعتبار پیدا می کنند و اختلافات در جامعه کاهش پیدا می کند از این رو باید این شورا را تقویت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این که شورای نگهبان نباید بهانه به دست مغرضان و بدخواهان بدهد، ابراز داشت: حضرت امام(ره) فرمودند شورای نگهبان باید حرمت و اعتبار خود را خودش و بیش از دیگران حفظ کند.


وی عنوان کرد: جناح های سیاسی موظف به حفظ حرمت شورای نگهبان هستند، نقش شورای نگهبان بسیارمهم است؛ شورای نگهبان باید ازموضع بالا و همانند پدر مسائل را بررسی کند؛ شورای نگهبان تنها به انسجام و وحدت ملی فکر می کند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره خیز اصحاب فتنه 88 برای تصاحب مناصب کلیدی کشور و ورود به مجلس و خبرگان آینده خاطرنشان کرد: بنده چنین خطری را احساس نمی کنم چون این گونه مسائل را بزرگ نمایی می کنند و شورای نگهبان را به دردسر می اندازند.


وی اضافه کرد: بنده به عنوان یک روحانی که دلسوز و خیرخواه نظام بوده و به هیج یک از جناح ها وابسته نیستم عرض می کنم که چنین خطری را احساس نمی کنم، مقام معظم رهبری به اندازه ای مدیریت قوی انجام می دهند که چند نفر آدم تحت عنوان فتنه گر و عناوین دیگر نمی تواند به نظام و رهبری آسیبی وارد کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این که انقلاب به اندازه ای قوت دارد که با چند نفر آسیبی به آن وارد نمی شود، گفت: نباید ولایت را ضعیف نشان داد، همه مردم و گروه ها ولایت را قبول دارند؛ با بزرگ کردن برخی مسائل آسیب هایی پدید می آید./1323/پ200/ج

ارسال نظرات