۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۰۲۰۲۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی مهم ترین عامل انحراف بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، دوری از مفاهیم ناب قرآنی را عامل انحراف بشر دانست و گفت: اگر امروز در جوامع مختلف شاهد مشکلات و گرفتاری های مختلف هستیم به دلیل دوری از کلام الهی است.
کلام الهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره برگزاری مسابقات قرآنی استان در آمل در جمع خبرنگاران، ایجاد انگیزه و علاقه در بین مردم نسبت به فعالیت‌های قرآنی را یکی از موضوعات ضروری جامعه دانست و افزود: مردم باید با فواید قرآن در زندگی آشنا شوند و این مسئولیت بر عهده نهادهای قرآنی است.

 

امام جمعه آمل بر ضرورت ایجاد عوامل گرایش جوانان و نوجوانان به سمت قرآن در مدارس تاکید کرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی باید از مدارس آغاز شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی پرداختن به مفاهیم قرآن را یکی دیگر از راه‌های جذب مردم به قرآن دانست و بیان داشت: اگر مردم ما با نسخه‌های شفا بخش و راه‌گشای قرآن کریم آشنا شوند خودشان با آغوش باز به سمت فعالیت‌های قرآنی می‌آیند.

 

وی با بیان این که برگزاری مسابقات قرآن در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر است، تصریح کرد: مسابقات قرآن باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در جوار امامزادگان برپا شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن کریم را بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال دانست و گفت: این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

وی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می‌دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می‌کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

وی بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، دوری از مفاهیم ناب قرآنی را عامل انحراف بشر دانست و تصریح کرد: اگر امروز در جوامع مختلف شاهد مشکلات و گرفتاری های مختلف هستیم به دلیل دوری از کلام الهی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت درک عمیق مفاهیم قرآنی تأکید کرد و بیان داشت: باید در کنار قرائت کلام الهی نسبت به مفاهیم آن درک عمیقی داشته باشیم که این مسأله  با تدبر در قرآن محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی مفاهیم قرآنی در بخش های مختلف جامعه ترویج می شود.

 

وی با بیان این که تمسک به قرآن جامعه را از هر گونه خطا و آلودگی مصون خواهد داشت، ادامه داد: کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی با انس عمیق با قرآن کریم امکان پذیر خواهد بود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ترویج فرهنگ قرآنی در کشور را یک ضرورت مهم دانست و گفت: هرچه مسائل مربوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه زیادتر شود بی شک در اصلاح و پیشرفت جامعه و نسل جوان آن تأثیر به سزایی باقی می گذارد.

 

امام جمعه آمل با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

وی  اظهار داشت: قرآن چراغ هدایت و نور رحمت الهی است و نوشیدن حتی جرعه‌ای از دریای پهناور این هدیه آسمانی موجب سعادت بشریت می‌شود./950/202/ب2

ارسال نظرات