۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۰۲۳
آیت الله علما:

اعمال صالح، نور ایمان را در قلب انسان متبلور می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما در سلسله جلسات اخلاقی که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد حاج شهباز خان برگزار شد، گفت: اعمال صالح سبب خشنودی خداوند شده و قلب انسان را به نور ایمان متبلور خواهد ساخت.
امام جمعه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه با حضور طلاب و روحانیان و عموم مردم در مسجد حاج شهباز خان برگزار شد.


آیت الله علما با اشاره به اهمیت نیت خالص در انجام امور عنوان داشت: اعمال انسان به واسطه نیات قلبی فرد سنجیده می شود و این نیات باید رنگ و بویی الهی داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هرگاه نیات فرد برای جلب رضای خدا و خشنودی او باشد، ریا از اعمال زدوده می شود و اعمال خالصانه سبب تقرب به معبود را فراهم می کند.


وی با تأکید بر لزوم اقامه نماز اول وقت اظهار داشت: فردی که نمازهای خود را اول وقت و حتی الامکان به صورت جماعت به پا می دارد، شیطان و وسوسه های نفسانی از وی دور شده و خدا نور ایمان را در قلبش متبلور می کند.


امام جمعه استان کرمانشاه تقرب به معبود را بالاترین جایگاه برای انسان توصیف کرد و گفت: قرب به خداوند متعال مقامی است که درخور مؤمنانی که همواره ذکر خدا را بر قلب و بر زبان جاری می سازند و اعمالی شایسته و نیک را انجام داده و دستورات الهی را اجرا می کنند.


آیت الله علما با بیان اینکه قرآن و روایات تأکید بسیاری بر انجام اعمال صالح داشته اند عنوان داشت: قطعأ اعمال صالح سبب پرورش روح و جسم انسان خواهد شد و سبب دستیابی به عنایات خداوند متعال در دنیا و آخرت می گردد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان خدمت به والدین را از جمله اعمال صالح انسان ها برشمرد و خاطر نشان کرد: همواره نسبت به والدین باید از خود خشوع و خضوع نشان داد و به آن ها خدمت کرد زیرا پدر و مادر از مقام والایی نزد خداوند متعال برخوردار هستند.


گفتنی است، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه اقامه شد./857/202/ب2

ارسال نظرات