۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۰۲۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

انس با مفاهیم الهی زمینه‌ساز هدایت قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، گفت: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در حاشیه سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در جمع خبرنگاران با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.

 

وی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

 

وی با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است، اما هم اکنون افتخار می کنیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

 

وی قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، معارف قرآن را بهترین آموزه های هدایتی برای جامعه اعلام و تصریح کرد: هیچ کج اندیشی و انحرافی در مسیر استفاده از قرآن برای هدایت جامعه وجود ندارد.

 

وی اظهار داشت: قرآن چراغ هدایت و نور رحمت الهی است و نوشیدن حتی جرعه‌ای از دریای پهناور این هدیه آسمانی موجب سعادت بشریت می‌شود. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که راه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر این کتاب آسمانی است تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند، خاطرنشان کرد: بزرگان دین ارتباط با قرآن و تلاوت آن را در شبانه روز سفارشی کرده‌اند. 

 

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که کلام الهی همچون نقشه راه مسیر صحیح زندگی کردن را به ما نشان می دهد، خاطرنشان کرد: اگر در زندگی خود مسیر کلام الهی را برگزینیم به حتم سعادتمند خواهیم شد.

 

حجت الاسلام علیزاده احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به مباحث ارزشمند علمی و آموزشی در قرآن کریم، افزود: هرکسی می‌خواهد در علم و دانش پیشرفت داشته باشد باید در درجه اول در قرآن کریم تدبیر داشته باشد.  

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 20 محفل انس با قرآن کریم همزمان با سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مازندران خبر داد و ادامه داد: این محافل قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه مازندران برپا می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که با برپایی محافل انس با قرآن کریم فضای استان مازندران به کلام وحی معطر شد، ادامه داد: بزرگ‌ترین رویداد مهم قرآنی استان مازندران از جایگاه و رتبه بالایی بین جامعه قرآنی استان و کشور برخوردار است./950/202/ب2

ارسال نظرات