۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۰۲۰۴۳
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

اصول‌گرایان برای تحقق وحدت احساس مسؤولیت کنند/ انحصارطلبی سیاسی است با معیارهای اسلامی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقوی گفت: باید ما اصول‌گرایان رشد خود را در صحنه سیاسی انتخابات با وحدت به اثبات برسانیم و احساس مسؤولیت برای وحدت و انسجام داشته باشیم.
302043 302043 302043 302043 302043

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در نشست جمعیت نیروهای انقلاب با موضوع وفاق و همگرایی نیروهای ولایی که در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: اقدامات اجتماعی همت جمعی می‌طلبد تلاش‌های فردی اگر چه خوب است اما از آن نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

 

وی افزود: اسلام به انسجام جمعیت توصیه کرده و بر آن تاکید دارد اصولا اسلام دین جمع است زیرا با تمرکز جمع می‌شود ره صد ساله را یک شبه پیمود و استعداد انسان‌ها در جمع شکوفا می‌شود، بخش قابل توجهی از استعدادهای انسان‌ها در اقدامات فردی راکد باقی می‌ماند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: قرآن نیز امت اسلامی را به جمع و جماعتی دعوت می‌کند که به حبل‌الله چنگ بزنند، اگر مسلمانان بخواهند قدرت خدا را مشاهده کنند باید با هم باشند زیرا قدرت الهی در جماعت است.

 

حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: عبادت جمعی مسلمانان به سوی یک نقطه و در برابر ذات الهی نیز قدرت خداوند را در جامعه به نمایش می‌گذارد.

 

جمعیت حول محور ولایت موفق می‌شود

وی ضمن طرح این سوال که آیا هر جمعیتی موفق می‌شود، بیان داشت: محوریت، ساختار، جهت‌گیری مسائل مهمی است که مطلوب بودن یا نبودن جمعیت را نشان می‌دهد در اسلام جمعیتی موفق می‌شود که مطلوب و حول محور ولایت شکل گرفته باشد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: جمعیتی که بر محور ولایت شکل گیرد جهت‌گیری و ساختار شفاف و مشخص دارد هر جمعیتی نظیر کفار و منافقین مطلوب ما نیستند.

 

حجت‌الاسلام تقوی افزود: آنچه به جمعیت‌ها معنا بخشیده و محبوب و مطلوب ما قرار می‌دهد جمعیت‌هایی هستند که با هر نام، قالب و حزب در بسیاری از اصول اعتقادی اسلام شریک هستند در این میان جمعیت انقلاب اسلامی را نمی‌توان از دیگر جمعیت‌هایی که با اصول مشترک اعتقادی شکل گرفتند جدا کرد.

 

وی در ادامه گفت: زمانی که مسائل اساسی برای جامعه پیش می‌آید همه این جمعیت‌هایی که بر محور ولایت شکل گرفتند در کنار هم هستند بنابراین تلاش جمعیت نیروهای انقلاب برای کمک به احزاب است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، اظهار داشت: همه ما نیروهای انقلابی باید با نشاط و برنامه به یکدیگر کمک کنیم و به علت تفاوت اسمی نباید از یکدیگر فاصله بگیریم شاید برنامه‌های ما متفاوت باشد اما اهداف یکی است.

 

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به چگونگی موفقیت یک جمعیت، بیان داشت: هر اجتماعی نمی‌تواند موفقیت مدنظر را کسب کند مگر اینکه شرایط لازم را داشته باشد؛ نخستین عامل موفقیت در جمعیت و تشکیلات میزان مقبولیت است گروهی موفق خواهد شد که در نگاه مردم مقبولیت لازم را داشته باشد.

 

جریانی در جامعه می‌تواند افکار و اندیشه‌های خود را پیش ببرد که مقبول باشد

وی در خصوص محبوبیت به عنوان عنصر اصلی مقبولیت، عنوان کرد: جریانی در جامعه می‌تواند افکار و اندیشه‌های خود را پیش ببرد که مقبول باشد اینکه زمان رای گرفتن شعار داده شود و بعد از رای‌آوردن دیگر سراغی از مردم گرفته نشود مقبولیت ایجاد نمی‌کند.

 

وی ابراز کرد: اگر بار را روی دوش مردم قرار داده و در کرسی صدارت به جای خدمت به مردم خود را در نظر بگیریم دیگر اعتماد مردم نسبت به ما سلب شده و ما را نخواهند پذیرفت.

حجت‌الاسلام تقوی اظهار داشت: افزایش محبوبیت نزد مردم با خدمت صادقانه ممکن است ما باید در عمل نشان دهیم که خادم مردم هستیم زیرا مقام و موقعیت باید برای خدمت و نه برای کسب منفعت شخصی باشد.

 

وی افزود: ما باید در جهت خیر و صلاح مردم گام برداریم و به درد، شعار و خواسته‌های آنها توجه داشته باشیم.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به این که ایمان عامل موفقیت جمع است، عنوان کرد: جمعی موفق خواهند شد که به راه، مواضع، شعار و ارزش‌های خود ایمان داشته باشد ایمان سبب تقویت انگیزه در کار می‌شود فرد یا جمعی که به راه خود اعتقاد دارد تحت تاثیر جو، شایعات و فضاسازی قرار نگرفته و مضطرب نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر راه شما حق است از کمی یار ناراحت نباشید، امام حسین(ع) می‌فرمایند: کسی که راه حق را انتخاب کند از مرگ نخواهد ترسید.

 

خودشیفتگی و انحصارطلبی سیاسی سبب مشکل برای احزاب است

وی با اشاره به پرهیز از خودپرستی و خودشیفتگی، اظهار داشت: یکی از مشکلات احزاب و گروه‌ها آفت تحجر، خودپرستی، خودشیفتگی و انحصارطلبی سیاسی است که با معیارهای اسلامی سازگاری ندارد و مجموعه آنها را فلج خواهد کرد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، بیان داشت: شهید بهشتی همیشه می‌گفتند: تشکلی حق است که انحصار طلب نباشد یعنی منطق خودپرستی و ضدخداپرستی ندارد، بنابراین اجازه ندهیم که انحصارطلبی و خودپسندی در جمعیت ما راه پیدا کند.

 

همه گروه‌های حول محور ولایت متحد شوند

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: ما باید همه گروه‌هایی را که بر محور ولایت هستند به یکدیگر گره بزنیم تا اصول‌گرایان موضع‌گیری واحد داشته باشند آن زمان خداوند به ما لطف کرده و رهبر معظم انقلاب خوشحال خواهند شد، زیرا ایشان از تفرق نیروهای مومن و ولایی خرسند نمی‌شود بنابراین باید برای شادی ایشان، جهان اسلام و مستضعفان وحدت خود را حفظ کنیم.

 

وی افزود: باید ما اصول‌گرایان رشد خود را در صحنه سیاسی انتخابات با وحدت به اثبات برسانیم و احساس مسؤولیت برای وحدت و انسجام داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: هر تشکل با یاران مخلص و معتقد موفق می‌شود تشکل‌های اسلامی یاران مخلص لازم دارد امام حسین(ع) با یاران مخلص خود کربلا را ایجاد کرد که بعد از 1500 سال ملتی نهضت حسینی را فریاد زده و اجازه ندهند که انقلاب کربلا از بین برود.

 

حجت‌الاسلام تقوی در پایان خاطرنشان کرد: مقبولیت، محبوبیت، ایمان، اخلاص، عمل صالح، پرهیز از تفکرات نفسانی و خودپرستی از عوامل موفقیت یک تشکل است./807/پ201/ج

ارسال نظرات