۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۲۰۴۷
آیت الله نعیم آبادی:

آسیب رسانی به عفاف و حجاب زنان از اهداف مهم استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از اهداف مهم استکبار آسیب زدن به عفاف و حجاب در جامعه است، گفت: استکبار می‌داند حجاب و جلسات امام حسین(ع) و روحانیت یعنی چه ولی ما روحانیت حتی خودمان هم نمی‌دانیم که چه نقش مهم و بزرگی در جامعه داریم.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نعیم آبادی، عصر امروز در افتتاحیه پنجمین دوره تربیت مبلغ تخصصی عفاف و حجاب و دانش آموختگی مؤسسه طهورا، که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به آیه «انا خلقناکم من ذکر و تانثی و جعلناکم شعوبا و قبائلا لتعارفوا» خاطرنشان کرد: ایام اسارت اهل بیت(ع) را تسلیت عرض می کنم و خوشحالم در میان کسانی هستم که در مهمترین عرصه‌هایی که خالی بود حضور پیدا کردند.


وی افزود: از اهداف مهم استکبار آسیب زدن به همین بحث عفاف و حجاب است و رضا شاه هم روی همین دست گذاشت و با مقاومت روحانیت نتوانست کاری را از پیش ببرد ولی آتاترک همین را دنبال کرد و موفق بود و در فرانسه هم یکی از اهداف مهم کنار زدن حجاب است و همچنین استکبار از طریق رضا شاه به دنبال کنار زدن روحانیت از جامعه بود که باز هم نتوانست ولی آتاترک توانست و اکنون در ترکیه می‌بینیم که وضعیت چگونه است و بحث دیگر نهضت امام حسین(ع) است که دشمن به شدت به دنبال کم رنگ کردن و تحریف آن است.


آیت الله نعیم آبادی یاد آورشد: استکبار می‌داند حجاب و جلسات امام حسین(ع) و روحانیت یعنی چه ولی ما روحانیت حتی خودمان هم نمی‌دانیم که چه نقش مهم و بزرگی در جامعه داریم؛
گاهی نه به خاطر غرور که شاید هم برخی اوقات به خاطر غرور، بلکه به دلیل نشناختن ابعاد مختلف این میدان از حضور در این عرصه امتناع می کنیم.


رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در بیان ابعاد مختلف میدان حجاب و عفاف، گفت: در یک حرکت نظامی قبل از بررسی میدانی نمی‌توانید اقدامی انجام دهید و بی گدار به آب نمی‌زنید زیرا باعث شکست می‌شود و در این فضا هم باید میدان را شناخت ابزار مقابله با دشمن را در این میدان شناخت  و با استراتژی مناسب به میدان رفت.


وی با اشاره به موفق بودن دو واجب امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: بیست و پنج میلیون کربلایی به خاطر امر به معروف و نهی از منکر به کربلا می روند؛  مخاطبان ما یک نواخت نیستند؛ یک تعدادی هستند که با استدلال خودشان حجاب را قبول ندارند یک لیبرالیست اصلا دین من را قبول ندارد چه رسد به حجاب.


آیت الله نعیم آبادی اشاره کرد: جامعه باز و به اصطلاح روشنفکر که پرچم دارش پوپر است و در ایران هم عبدالکریم سروش است می‌گوید هر اقدامی برای محدودیت انسان برخلاف تکامل انسان است.


وی با بیان این حدیث که یک زمانی می آید که آمر به معروف و ناهی از منکر از جیفه حمار هم نزد مردم منفورتر است، افزود: این یعنی امر به معروف را امر به منکر می‌دانند و اصلا قبول ندارد و با این طیف نمی شود با آیه و حدیث او را هدایت کرد بلکه اول باید ریشه‌های باطل او را بخشکانیم و تا این میدان را نشناسیم و نقد بر او را ندانیم مخاطب خود را نمی‌توانیم قانع کنیم؛ این مصیبت در جمع نخبگان است و کسانی که با علوم غربی آشنا شدند و نتیجه اش این است که تحلیل شان بر اساس همان مفاهیم غرب است.


امام جمعه بندر عباس خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاهیان برخی مفاسد را مفسده نمی‌دانند و می‌گویند هر چه بشر بخواهد همان حق است؛ اکنون به اندازه تمام ارتش‌های دنیا در آمریکا سلاح در دست مردم آنجا است و نمی توانند از مردم بگیرند زیرا از مبانی اعتقادی‌شان است و این چارچوب را درست کردند و شدیدا گرفتار آن شده‌اند.


وی ادامه داد: یک بیماری مزمن وجود دارد که گاهی خودمان هم گرفتار آن هستیم و آن غرب زدگی است و خودمان تحت سیطره فرهنگ غرب هستیم و نمی‌دانیم و برخی می‌گویند که چون غرب در علم از ما جلوتر است پس در همه چیز از ما جلوتر است ولی ما نباید این گونه فکر کنیم و باید نیاز غرب به خودمان را برجسته کنیم که در واقع غرب شدیدا به ما نیاز دارد و به صحیفه سجادیه ما نیاز دارد.


رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری افزود: من یک نشستی با جرج جرداق داشتم یک سال قبل از فوتش و او خیلی عاشق امیر المؤمنین(ع) بود و زنش را به خاطر حضرت طلاق داد و 200 بار نهج البلاغه را عمیقا مطالعه کرده بود و گفتم از دو نظر تو را دوست دارم یکی این که راجع به محبوب ما قلم زدی و دوم این که تعصب نداشتی؛ گفت در تاریخ بشر من کسی را بهتر از علی(ع) که دموکراسی را قبول داشته باشد و عمل کرده باشد سراغ ندارم و امام حسین(ع) مدل کوچک شده علی(ع) است و زینب(س) سزاوار است که اسوه باشد؛
دنیا به ما نیاز دارد و باید بت غرب را بشکنیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.


آیت الله نعیم آبادی یادآور شد: گروه سوم، مردم عادی هستند که غافل هستند و این تقصیر ما روحانیت است که کم کار کرده‌ایم زیرا غافل‌ها را باید حدیث و آیه برایشان خواند تا برگردند ولی آن دو گروه دیگر را باید از ابزار خودش استفاده کنیم.


وی افزود: در رابطه با فمنیست‌ها چون غرب به زنها ظلم می‌کرد به سمت فمنیستی رفتند ولی در اسلام اصل بر کرامت زن است و آخرین سخن پیامبر(ص) در باره کرامت زنها بود ولی متأسفانه ما این را نمی‌گوییم با این که این همه تأکید بر احترام به مادر در اسلام وجود دارد و تکریم مقام زن.


وی گفت: در غرب مردان نسبت به زنان نفرت ذاتی دارند زیرا در تعالیم مسیحیت عامل بیچارگی مرد را زن می‌دانند زیرا می‌گویند شیطان مار را فریب داد مار حوا را فریب داد و حوا آدم را فریب داد و آدم از بهشت رانده شد./843/پ202/ف

ارسال نظرات