۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۰۵۰
معاون اموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان:

رویکرد فقیه پروری در حوزه های علمیه نهادینه شود

خبرگزاری رس ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که باید رویکرد فقیه پروری در حوزه های علمیه نهادینه شود، گفت: مدرک‌گرایی از آسیب های حوزه علمیه است و افتخار روحانی نباید به گرفتن مدرک باشد.
حجت الاسلام علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز، معاون اموزش و پژوهش حوزه علیمه خراسان در جمع مدیران، اساتید و مسؤولان آموزش حوزه علمیه خراسان با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان به آسیب شناسی حوزه فقه و اصول پرداخت.


وی گفت: اساتید رویکرد مبلغ پروری دارند و باید رویکرد فقیه پروری در حوزه های علمیه نهادینه شود.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد : مدرک‌گرایی در حوزه علمیه یکی دیگر از آسیب های حوزه علمیه می باشد و افتخار روحانی نباید به گرفتن مدرک باشد.


معاون آموزش و پژوهش حوزه علیمه خراسان با توجه به این که یکی دیگر از آسیب های حوزه فقه و اصول عدم اهتمام به پژوهش در کارهای گروهی است، تصریح کرد حوزه علمیه باید به جای پژوهشهای فردی به سمت کارهای گروهی سوق پیدا کند.


گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیران، مسؤولان آموزش و اساتید فقه و اصول مدارس سطح یک حوزه علمیه خراسان به همت مدرسه فقاهت، عصر امروز و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جواد مروی و جمعی از مسؤولان حوزوی در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.
/859/203/ب2

ارسال نظرات