۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۲۰۵۶
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران:

مواضع رهبر انقلاب تنها سنگر مقاوم در برابر هجمه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گواهی رهبر معظم انقلاب را تنها سنگر مقاوم در برابر هجمه دشمنان دانست و گفت: عده ای علیرغم هشدارهای مکرر رهبری مبنی بر نفوذ دشمن باوری به این موضوع ندارند و با دست خود دروازه های نفوذ فرهنگی را می گشایند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي، نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران در حاشیه هشتمین همایش سراسری بسیج رسانه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مظلومیت حاکم اسلامی ریشه در تاریخ اسلام دارد؛ از جایی که حضرت زهرا (س) در لحظه شهادت به شدّت اشک می ریخت. از ایشان پرسیدند اشک ها برای چیست؟ حضرت فرمود برای مظلومیت و غربت علی (ع) گریه می کنم.

 

زینب در جایگاه یک خبرنگار، مجاهدانه از دستاوردهای نهضت حسینی پاسداری کرد

حجت الاسلام گواهی ضمن اشاره به پاسداری مجاهدانه حضرت زینب (س) از دستاوردهای نهضت عاشورا اظهار داشت: حضرت زینب (س) که یک زن و طبیعتا دارای احساسات و عواطف زنانه بود، توانست فاجعه خونبار کربلا را با چنان عظمتی به جامعه اسلامی منتقل کند که پس از 1400 سال، هنوز ناراحتی این مصیبت، دلهای مسلمین را جریحه دار کرده است.

 

وی افزود: این زینب کبری (س) بود که در جایگاه یک خبرنگار، مجاهدانه از دستاوردهای نهضت حسینی پاسداری کرد و مظلومیت و حقانیت اباعبدالله (ع) و یاران با وفایش را به گوش جهانیان رساند. حقیقتا «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود».

 

امروز عملکرد ما سرنوشت ساز و مسؤولیت ها زینب وار است

حجت الاسلام گواهی با زینب وار خواندن مسؤولیت نخبگان و آحاد ملت خاطرنشان کرد:‌ زینب کبری با مجاهدت های خود توانسته است انقلاب عاشورا را برای 1400 سال زنده نگه دارد اما ما به طور کامل نتوانسته ایم از دستاوردهای انقلاب 40 ساله خود پاسداری کنیم. دراین برهه حساس، عملکرد ما سرنوشت ساز و مسؤولیت ها زینب وار است.

 

وی ادامه داد: باید در وهله اول چهره های انقلابی و دغدغه مند در مسؤولیت ها قرار بگیرند و گفتمان انقلاب اسلامی را مورد مطالعه دقیق و عالمانه قرار بدهند. سپس با مشارکت همه مردم و بهره گیری از شور انقلابی و شعور اسلامی آنها این معارف در تمام قسمت های جامعه پیاده سازی و اجرایی شود. پیاده سازی گفتمان اسلام ناب دستاوردها و برکاتی خواهد داشت که خود به خود، نگاه های جامعه جهانی را به سمت خود متوجه می کند.

 

مقاومت فرهنگی در برابر هجمه دشمن، دروازه صدور انقلاب است

حجت الاسلام گواهی تاکید کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، دفاع مقدس دروازه صدور انقلاب بود. امروزه نیز مقاومت اقتصادی و فرهنگی در برابر هجمه ها و نفوذهای دشمن در این عرصه ها، دروازه صدور انقلاب خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله تهران رهبر معظم انقلاب را تنها سنگر مقاوم در برابر هجمه دشمنان دانست و گفت: زمانی ایشان درخصوص تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند اما کسی توجهی نکرد. پس از آن، رهبر معظم انقلاب از مفهوم شبیخون فرهنگی استفاده کردند اما بازهم کسی توجهی نکرد. زمان دیگری ایشان بحث ناتوی فرهنگی را مطرح کردند اما هیچکس توجهی به عمق خطر نکرد تا اینکه در حال حاضر موضوع نفوذ فرهنگی دشمن تا این اندازه جدّی شده است.

 

وی تصریح کرد: اگر همان زمانی که رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی هشدار داده بودند مسؤولان توجه می کردند، کار به جایی نمی رسید که بخواهیم نگران نفوذ فرهنگی دشمن باشیم. هرچند که امروزه نیز عده ای علیرغم هشدارهای مکرر ایشان، باوری به این موضوع ندارند و با دست خود دروازه های نفوذ فرهنگی را می گشایند. در وضعیت امروز، تنها سنگر محکم و مقاوم در برابر هجمه های دشمنان، مواضع رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت الاسلام گواهی در انتها خاطرنشان کرد: از سال 76 و قبل از اینکه فتنه های سیاسی به صورت جدی مطرح باشد، رهبر معظم انقلاب بر لزوم بصیرت ورزی در میان خواص و بدنه ملت تأکید دارند. امیدواریم خداوند متعال گوشه ای از بصیرت حضرت زینب (س) را به ما هم عنایت کند تا در فتنه های آینده، از ولایتمداری و حق طلبی عدول نکنیم./863/202/ب1

ارسال نظرات