۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۰۶۴
حجت الاسلام عالی:

بیشترین گره و مشکلات افراد به خاطر نداشتن محبت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه اسلامی مؤمنان را محبت اهل بیت(ع) به هم وصل می‌کند، یعنی نور اهل بیت(ع) در بعضی ها وجود دارد، کسانی که به اهل بیت(ع) محبت دارند انگار فرزندان اهل بیت(ع) هستند، بیشترین گره و مشکلات ما به خاطر نداشتن محبت اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مسعود عالی، امشب در رضویه زاهدان گفت: همه ما می‌دانیم که در دنیای ارتباطات زندگی می‌کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در میان ما صدها رابطه وجود دارد به تعداد این رابطه ها حق بر گردن ما وجود دارد امام علی فرمودند در روز قیامت حتی از زمینی که در اختیار داشتیم و برای کار خیر اهدا نکردیم هم سؤال می‌شود.

 

وی بیان کرد: طبق روایات از سه چیز بیشتر سؤال می‌شود اول مسجد که چرا در مسجدی که در نزدیکی ما بود حضور پیدا نکردیم دوم اینکه حیوانات در روز قیامت گله می‌کنند که چرا به ما بی‌احترامی کردید سوم قرآن است که می‌گوید مرا فقط برای تبرک در خانه داشتند و من یک کتاب زندگی نبودم.

 

حجت الاسلام عالی ابراز داشت: اگر بخواهیم مسلمان واقعی را بشناسیم باید بدانیم چقدر اهل انصاف است و چقدر در خانه خوش اخلاق است گاهی نمره زیادی به مردم می‌دهیم در حالی که در برابر خدا نمره کمی دارند اما به ظاهر برخی از آنها نمره کم می‌دهیم در حالی که در نزد خدا نمره بالایی دارند؛ یعنی آنچه که نزد ما بزرگ است، نزد خدا کوچک و آنچه که نزد ما کوچک است، نزد خدا بزرگ به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: نزد خدا کاری بزرگ‌تر است که سخت‌تر باشد امام صادق می‌فرماید اگر به مؤمنان احترام بگذارید رابطه شما با اهل بیت(ع) محکم‌تر می‌شود.

 

کارشناس برنامه سمت خدا حقوق مؤمنان را برشمرد و افزود: مؤمنین بر گردن یکدیگر حق دارند اولین حقی که مردم بر یکدیگر دارند این است که چیزی که برای خودت نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.

 

وی خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی مؤمنان را محبت اهل بیت(ع) به هم وصل می‌کند یعنی نور اهل بیت(ع) در بعضی ها وجود دارد کسانی که به اهل بیت(ع) محبت دارند انگار فرزندان اهل بیت(ع) هستند بیشترین گره و مشکلات ما به خاطر نداشتن محبت اهل بیت(ع) است./831/202/ب2

ارسال نظرات