۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۰۶۵
معاون موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد؛

اختصاص موقوفات 65 واقف به امور فرهنگی حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از اختصاص موقوفات 65 واقف آستان قدس رضوی به امور فرهنگی و کتابخانه‌ها خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ دکتر رضا دانشور ثانی، معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی از اختصاص موقوفات 65 واقف آستان قدس رضوی به امور فرهنگی و کتابخانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان وقف با انگیزه‌های متفاوتی اموال خودشان را وقف کرده و در این زمره انسان‌های تحصیل‌کرده و علم‌دوست اموال‌شان را به منظور ترویج امور فرهنگی و آموزشی تقدیم می‌کنند.

 

وی بیان کرد: درخواست‌های وقف مربوط به امور فرهنگی در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر و ملموس‌تر شده و این امر حاکی از گسترش فرهنگ وقف در جامعه کنونی است.

 

دانشور ثانی عنوان کرد: جدیدترین وقف‌نامه‌ سرفصل 25 متعلق به خانم «ثریا ترابی گودرزی» از شهرستان بروجرد بوده که یک باب منزل مسکونی مشتمل بر سه طبقه را در این شهرستان وقف کرده است تا از عواید و درآمد آن کتب فقهی، اخلاقی و اسلامی خریداری و به کتابخانه آستان قدس رضوی در بروجرد تحویل شود.

 

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: قدیمی‌ترین موقوفه آستان قدس رضوی اختصاص به عبدالمجیدخان در سال 1212 هجری قمری داشته که ایشان هفت جویه باغ میمی در باغات فیض‌آباد و یک سهم آب از مدار 32 سهم قنات فیض‌آباد را برای امور فرهنگی و کتابخانه‌ها وقف کرده است.

 

وی به موارد مصرف این سرفصل اشاره و عنوان کرد: این سرفصل به تعمیرات کتابخانه آستان قدس رضوی، خریداری، صحافی کتاب، هزینه‌های مربوط به کتابداران، تأمین هزینه‌های تحصیل فقرا و نیازمندان و ... مربوط شده و موارد نامبرده را دربرمی‌گیرد./1310/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات