۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۳۰۲۰۶۸
رییس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه:

حل مشکلات اعتقادی جامعه در گرو تقویت بنیان‌های کلامی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام برنجکار با اشاره به اینکه با تقویت بنیان‌های کلامی طلاب، مشکلات اعتقادی جامعه حل می‌شود، گفت: علم کلام در کنار فقه متکفل عقاید و علم فقه هم متکفل احکام اسلامی است.
حجت الاسلام برنجکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا برنجکار رییس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه در دیدار با حضرت آیت الله وحید خراسانی که امروز در حسینیه ایشان برگزار شد، گفت: انجمن کلام حوزه علمیه از سال 1386 کار خود را در حوزه علمیه شروع کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های انجمن کلام حوزه علمیه، افزود: شناسایی خلأها و مشکلات عقایدی مردم و بازتاب آن به مسؤولان کشور و حوزه های علمیه از جمله وظایف این انجمن است.

 

حجت الاسلام برنجکار اظهار داشت: انجمن کلام حوزه علمیه دارای 233 عضو دارد که نیمی از آنها را طلاب بالای سطح 3 و 4 تشکیل می دهند و نیم دیگر آن افراد مشغول تحصیل هستند.

 

رییس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: در این 8 سال بیش از 100 جلسه نشست علمی و میزگرد برگزار شده است و در هر سال 9 کلاس درس با پیشنهاد اساتید، با موضوع شبهات عقایدی برگزار می شود.

 

وی بیان داشت: انجمن کلام حوزه علمیه در سال های گذشته کارگاه های چند روزه برای 80 نفر از اساتید در طول 3 روز در شهرهای اصفهان و مشهد برگزار کرده است.

 

حجت الاسلام برنجکار تصریح کرد: علم کلام در کنار فقه متکفل عقاید و علم فقه هم متکفل احکام اسلامی است، با این حال مسؤولان حوزوی باید توجه بیشتری به علم کلام داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: امروز با توجه به اینکه شبهات گوناگونی از سوی مسیحیت و وهابیت سرازیر شده است باید با تقویت بنیان‌های کلامی طلاب، مشکلات اعتقادی جامعه را حل کرد./1325/پ202/ف

ارسال نظرات