۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۰۷۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

دغدغه اوقاف تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظان قرآن، گفت: باید تلاش خود را به ‌کار بگیریم تا به افق تربیت 10 میلیون حافظ که مدنظر رهبر معظم انقلاب است برسیم.
حجت الاسلام محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه تهران شامگاه پنج‌شنبه 21 آبان در اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران، گفت: باید یاد و خاطره قاریان شهید شده در فاجعه منا را گرامی بداریم، این عزیزان مهاجر الی الله هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم که از مقام آنان تجلیل کنیم.

 

وی افزود: برگزاری مراسم اختتامیه در مجتمع 13 آبان یک پیام کلی دارد، این‌که در روزگاری نه چندان دور در این مکان اعمال جاسوسی صورت می‌گرفت اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی ما در همین فضا از قرآن می‌گوییم و از مقام شامخ قرآن تجلیل می‌کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به استقبال بی‌نظیر از سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران، بیان داشت: بیش از 170 هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که در نهایت 113 نفر از خواهران و 114 تن از برادران توانستند پا به به مرحله مسابقه نهایی بگذارند.

 

حجت الاسلام محمدزاده اضافه کرد: این دوره از مسابقات در موادی همچون معارف، حفظ کل، حفظ 20 جز، حفظ 10 جز، قرائت، و ترتیل برای هر دو گروه آقایان و خانم‌ها برگزار شد، ضمن این‌که برادران در یک ماده امتحانی که اذان بود به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

وی درباره روند برگزاری مسابقات نیز، ابراز داشت: این مسابقات به‌مدت 5 روز برگزار شد که طی آن 5 نفر در بخش قرائت، 4 نفر در بخش حفظ 20 جز، 3 نفر در قسمت حفظ 10 جز، 3 نفر در ماده انتحانی ترتیل و 3 نفر نیز در بخش اذان به مسابقات کشوری راه یافتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: یکی از کارهایی که در این دوره از مسابقات با تمرکز صورت گرفت دعوت از 20 داور بود تا روند مسابقات را مورد بررسی قرار دهند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان مطلبی درباره دغدغه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید دارند که باید در کشور بیش از 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، از این‌رو باید ما نیز تلاش کنیم و با احیای جلسات قرآنی به سمت نیل به این هدف گام برداریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با مهم خواندن نقش قرآن در زندگی افراد، تأکید کرد: جایگاه قرآن از منظر و دیدگاه علما و حتی بزرگترین دانشمندان جهان اسلام بسیار رفیع ترسیم شده است، حتی مرحوم ملاصدرا در اواخر خود تاکید کرد؛ اگر تمام عمر خود را صرف درک معارف قرآن می‌کردم امروز جایگاه والاتری در میان مردم داشتم.

 

وی درباره نگاه ویژه بزرگان انقلاب اسلامی به قرآن نیز، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری عمل به قرآن است، امام راحل(ره) نیز به نقش و جایگاه قرآن بسیار تاکید داشتند، ما نیز باید با عمل به این کتاب الهی به اهداف والای انقلاب و اسلام برسیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده در پایان ابراز داشت: باید از تمام تلاش‌های صورت گرفته در روند آماده‌سازی این مسابقات تشکر و قدردانی کرد و تلاش کنیم تا به اهداف عالی نظام درباره رساندن قرآن به جایگاه واقعی در جامعه تلاش کنیم./856/202/ب2

ارسال نظرات