۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۲۰۸۴
معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان تشریح کرد؛

شیوه‌های تعامل و ارتباط گیری با زائران اربعین در تبلیغ چهره به چهره

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان در همایش توجیهی و آموزشی مبلغان اعزامی اربعین به تبیین روش‌های تعامل و ارتباط گیری با زائران، در تبلیغ چهره به چهره پرداخت.
تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی صالح پرور، معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان، در همایش توجیهی و آموزشی مبلغان اعزامی اربعین به بیان روش های تعامل و ارتباط گیری با زائران پرداخت و اظهار داشت: طلبه های مبلغ در تبلیغ چهره به چهره، باید از درونگرایی به برون گرایی روی بیاورند؛ این امر، نیاز به هجرت از وطن، مکان و خانه دارد که مرحله اول برون گرایی است.

 

حجت الاسلام صالح پور ادامه داد:  هجرت و دل کندن از خود، مهمترین مرحله برون گرایی و جذاب شدن است؛ ظاهر و لباس آراسته، معطر بودن، لبخند زدن، سلام کردن، حاضر به جوابی متواضعانه، نگاه با محبت و معنا دار، گذشت از خطای مخاطب و خواندن نماز شب، از روش های جذب مخاطب است.

 

وی با اشاره به شعار اربعین سال جاری به مبلغان توصیه کرد: شعار سال جاری زائران ایرانی، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است؛ وهابیت و استکبار برای تحریک مبلغان و زائران ایرانی، برنامه ریزی کرده اند و از هرگونه رفتار افراطی باید پرهیز شود.

 

معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان تصریح کرد: کاری به مذهب و انقلابی یا غیر انقلابی بودن زائران نداشته باشید؛ اینکه شخصی عکس رهبر معظم انقلاب یا شیرازی را دارد، نباید باعث تحریک شود و ایجاد اختلاف شود؛ چرا که می تواند جرقه ای برای آغاز یک جریان منفی در این اجتماع بزرگ جهانی باشد.

 

وی افزود: سلام و احوال پرسی از لزومات ارتباط گیری است؛ نوع سلام کردن بسیار بر زائران تأثیر می گذارد؛ با اسم کوچک صدا زدن افرادی که به طرف شما گرایش پیدا کرده اند و به یاد داشتن نام آنان در طول مسیر بسیار مؤثر است؛ این امر درباره زائران غیر ایرانی هم صدق می کند و تنها لازمه آن، وارد بودن به زبان مخاطب است.

 

حجت الاسلام صالح پرور تأکید کرد: دست دادن و مصافحه کردن از دیگر عوامل تأثیر گذار در جذب مخاطب است؛ مصافحه کردن، کینه و کدورت را از بین می برد؛ بهانه جویی برای صحبت کردن با مخاطبان، روش خوبی برای جذب مخاطب است؛ در صف غذا برای گرفتن غذا بی صدا نباید ایستاد و به بهانه های مختلف مانند سوال پرسیدن، با مخاطب خود شروع به حرف زدن کنید؛ ایجاد محبت و اعتماد سازی از اصول مهم در جذب مخاطب است./840/پ202/ف

ارسال نظرات