شیوههای تعامل و ارتباط گیری با زائران اربعین در تبلیغ چهره به چهره
![تبليغ](/Original/1394/07/21/IMAGE635803980721997445.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی صالح پرور، معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان، در همایش توجیهی و آموزشی مبلغان اعزامی اربعین به بیان روش های تعامل و ارتباط گیری با زائران پرداخت و اظهار داشت: طلبه های مبلغ در تبلیغ چهره به چهره، باید از درونگرایی به برون گرایی روی بیاورند؛ این امر، نیاز به هجرت از وطن، مکان و خانه دارد که مرحله اول برون گرایی است.
حجت الاسلام صالح پور ادامه داد: هجرت و دل کندن از خود، مهمترین مرحله برون گرایی و جذاب شدن است؛ ظاهر و لباس آراسته، معطر بودن، لبخند زدن، سلام کردن، حاضر به جوابی متواضعانه، نگاه با محبت و معنا دار، گذشت از خطای مخاطب و خواندن نماز شب، از روش های جذب مخاطب است.
وی با اشاره به شعار اربعین سال جاری به مبلغان توصیه کرد: شعار سال جاری زائران ایرانی، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است؛ وهابیت و استکبار برای تحریک مبلغان و زائران ایرانی، برنامه ریزی کرده اند و از هرگونه رفتار افراطی باید پرهیز شود.
معاون تبلیغ مؤسسه تخصصی خطابه امیر بیان تصریح کرد: کاری به مذهب و انقلابی یا غیر انقلابی بودن زائران نداشته باشید؛ اینکه شخصی عکس رهبر معظم انقلاب یا شیرازی را دارد، نباید باعث تحریک شود و ایجاد اختلاف شود؛ چرا که می تواند جرقه ای برای آغاز یک جریان منفی در این اجتماع بزرگ جهانی باشد.
وی افزود: سلام و احوال پرسی از لزومات ارتباط گیری است؛ نوع سلام کردن بسیار بر زائران تأثیر می گذارد؛ با اسم کوچک صدا زدن افرادی که به طرف شما گرایش پیدا کرده اند و به یاد داشتن نام آنان در طول مسیر بسیار مؤثر است؛ این امر درباره زائران غیر ایرانی هم صدق می کند و تنها لازمه آن، وارد بودن به زبان مخاطب است.
حجت الاسلام صالح پرور تأکید کرد: دست دادن و مصافحه کردن از دیگر عوامل تأثیر گذار در جذب مخاطب است؛ مصافحه کردن، کینه و کدورت را از بین می برد؛ بهانه جویی برای صحبت کردن با مخاطبان، روش خوبی برای جذب مخاطب است؛ در صف غذا برای گرفتن غذا بی صدا نباید ایستاد و به بهانه های مختلف مانند سوال پرسیدن، با مخاطب خود شروع به حرف زدن کنید؛ ایجاد محبت و اعتماد سازی از اصول مهم در جذب مخاطب است./840/پ202/ف