۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۳۰۲۰۸۹
معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

آل سعود رژیم جنایتکار منطقه است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جنایاتی که امروز از سوی عربستان در منطقه انجام می‌شود نشان دهنده جنگ علنی این رژیم با قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمين قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، پنج‌شنبه شب 21 آبان در مراسم اختتامیه  سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، ترتیل، و قرائت قرآن استان تهران گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، توجه به قرآن است؛ آنچنان که براساس توصیه های امام امت، روح انقلاب و پیگیری های مقام معظم رهبری، قرآن در گوشه گوشه این کشور طنین انداز است و دانشکده ها و مراکز تخصصی در همه جا فعال هستند و مسابقات قرآنی در رشته های مختلف ترتیل، حفظ، تفسیر و سایر موارد برگزار می شود که نتیجه آن موفقیت جامعه قرآنی در سطح جهانی است.

 


وی تهران را پایتخت سیاسی و قرآنی و ام القرای جهان اسلام دانست و افزود: با وجود تمام کارهای انجام شده، تا شاخص مدنظر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیتِ 10 ملیون حافظ راه زیادی مانده است که باید همه به ویژه جامعه قرآنی طی کنند. ضمن اینکه باید قرآن را به جهانیان براساس دیپلماسی فطری معرفی کنیم.

 



معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تربیت و تحصیل امام خمینی(ره) در محضر آیت الله شاه آبادی برای درک معنای آیه «انا انزلناه فی لیله القدر» در مدرسه فیضیه قم، ادامه داد: امام با درک دقیق آموزه ها و معارف قرآن کریم، نهضت عظیمی در ایران، منطقه و جهان ایجاد کردند.

 



وی با بیان اینکه با استناد به دو سوره تکاثر و کوثر می توان تقابل همیشگی اصحاب کوثر و تکاثر را در طول تاریخ دید، خاطرنشان کرد: این دو در روز عاشورا در وجود کوثر با یکدیگر جنگیدند که به دلیل پیروزی کوثر، به مقام شهادت رسید و برای شمر، حالت دیگر روی داد.

 



حجت السلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه انس و تدبر در قرآن موجب آرامش و حل مشکلات بزرگان می شد، گفت: امیرمومنان، قرآن را جلوه خدا معرفی کردند زیرا خدا خود را در قرآن نشان داده است.

 



وی خانواده قرآنی مانند زندگی علی و زهرا را کوثری و سراسر آرامش دانست و افزود: پناه بردن به خدا راه حل رفع مشکلات است.

 



معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به درگیری همیشگی اصحاب کوثر و تکاثر در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: امروز نیز اهل تکاثر، انواع جنایات را در یمن، سوریه، عراق  و سایر نقاط جهان که موجب کشته شدنِ صدهاهزار و آواره شدنِ میلیون ها نفر شد، وجود دارند و اصحاب کوثر با الهام از قرآن با آن ها می جنگند.

 



وی با اشاره به اول دی ماه که مصادف با نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی است، گفت: این نامه سه پیام داشت؛ جوانان غربی آینده را شما می سازید بنابراین مانند رفتاری نکنید که مانند گذشتگان خود به اشتباهتان اعتراف کنید.  اجازه جهت دهی به رسانه های گروهی ندهید زیرا آن ها اجازه رسیدن پیام اسلام و قرآن را به شما نمی دهند. اسلام را آن گونه که هست، بشناسید. این نامه رهبری، موجب شد، قرآن، پرفروش ترین کتاب در غرب شود.

 

 


حجت السلام والمسلمین قمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، همگان را به عمل به قرآن توصیه می کنند، افزود: تابلوی دفتر نیمه خصوصی ایشان، حامل این پیام است؛ رهبر جامعه باید بیش از دیگران عامل به دستورات دین و سخنان خود باشد.

 

 


وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک، شاهد پیروزی اصحاب کوثر بر اصحاب تکاثر در بیت المقدس باشیم./856/202/ب1

ارسال نظرات