۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۰۲۱۳۳
در قالب سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کشور؛

مرحله استانی مسابقات قرآن در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور با عاملیت نهاد اوقاف و امور خیریه در این استان برگزار شد.
مسابقات قرآن

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد و افزود: مسابقات مزبور، پنج شنبه بیست و یکم آبان ماه با حضور برگزیدگان شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی برگزار و دیشب نیز با مشخص شدن نتایج، از برگزیدگان مرحله استانی تجلیل شد.

 

وی با بیان اینکه در مرحله استانی این مسابقات 194 نفر از قرآن آموزان خواهر و برادر با هم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: این تعداد شامل 95 نفر از خواهران و 99 نفر از برادران بودند که در هشت رشته حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی با هم رقابت کردند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه مسابقات خواهران در کانون شهید باهنر و برادران در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اضافه کرد: داوری این مسابقات از سوی 12 نفر از داوران بین المللی و کشوری شامل شش داور برادر و شش داور خواهر اعزامی از مشهد مقدس صورت گرفت و دیشب نیز با اتمام مسابقات و داوری، نفرات برتر در رشته های مختلف معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات به مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اعزام می شوند، افزود: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بخش خواهران در رشته های حفظ پنج جزء قرآن تا مرحله استانی، حفظ 10 جزء تا مرحله کشوری، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری، حفظ کل تا مرحله کشوری، قرائت تحقیق تا مرحله کشوری، قرائت تحقیق همراه حفظ سه جزء فقط در مرحله کشوری و قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در بخش برادران نیز این مسابقات در رشته حفظ پنج جزء قرآن تا مرحله استانی، حفظ 10 جزء تا مرحله کشوری، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری، حفظ کل تا مرحله بین المللی، قرائت تحقیق تا مرحله بین المللی، قرائت تحقیق همراه حفظ سه جزء فقط در مرحله کشوری و قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: در مرحله شهرستانی این مسابقات در استان خراسان شمالی تعداد چهار هزار نفر خواهر و برادر در گروه سنی بالای 18 سال و در رشته های مختلف قرآنی شرکت کردند، یادآور شد: پس از برگزاری مراحل شهرستانی و داوری،194 نفر به  مرحله استانی راه پیدا کردند که پس از برگزاری این مرحله نیز، نفرات برتر هر بخش به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه نفرات اول تا سوم مرحله استانی مسابقات قرانی در هر رشته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می شوند، راه یافته اند، افزود: همچنین برگزیدگان مرحله کشوری نیز به مسابقات بین‌المللی قرآنی اوقاف که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود، راه می یابند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه مسابقات مزبور در سال های گذشته در دو بخش بزرگسالان بالای 18 سال و رده سنی شکوفه ها برگزار می شد، افزود: امسال در خراسان شمالی مسابقات گروه سنی شکوفه ها هنوز برگزار نشده اما این مسابقات قرآنی نیز به زودی به همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

گفتنی است، سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند به گونه ای که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات