۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۱۷۸
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

تبلیغات کاندیداها در انتخابات نباید به تخریب دیگر افراد بینجامد/ اجازه انتشار هر کتابی با هر محتوایی چاپ داده نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی بی‌اخلاقی‌ها در انتخابات گفت: تبلیغات نباید به این گونه باشد که کاندیدای دیگر را نفی کند،‌ گاه کاندیدایی علیه دیگر کاندیداها مطالبی را بیان می‌کند، کاندیداها باید جلوی خودشان را بگیرند و از عصبانیت دوری کنند.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) به حدیثی از این امام همام اشاره کرد و گفت: هر کس آبروی مردم را در طول زندگی حفظ کرد خداوند در روز قیامت آبرویش را حفظ می‌کند و آبرویش ریخته نمی‌شود، متأسفانه با توجه به نزدیک بودن انتخابات برخی از این رفتارها دیده می‌شود.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: تبلیغات نباید به این گونه باشد که کاندیدای دیگر را نفی کند،‌ گاه کاندیدایی علیه دیگر کاندیداها مطالبی را بیان می‌کند، کاندیداها باید جلوی خودشان را بگیرند و از عصبانیت دوری کنند، امیدواریم که بتوانیم دستورات زیبای اسلام را در زندگی تحقق ببخشیم.

 

وی با اشاره به سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به شام، ابراز کرد: ورود اهل‌بیت(ع) به شام بسیار سخت بود، امام سجاد(ع) می‌گوید شام از همه جا بر من سخت‌تر گذشت، علتش این بود که مردم کوفه اهل‌بیت امام حسین(ع) را می‌شناختند، اما مردم شام از همان ابتدا مسیحی بودند و مسلمان بودند، اما این اسلام اسلام یزیدی و اموی بود.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: خطبه حضرت زینب(س) و خطبه امام سجاد(ع) در این سفر بسیار کوبنده است، چه قدر صفت از پدران خود را بیان می‌کنند، امام سجاد(ع) چه قدر موقع‌شناس هستند، در آن لحظات حساس از امام علی(ع) بیشتر می‌گوید.

 

وی با اشاره به سالروز حمایت از بیماران کلیوی و دیابتی ادامه داد: دیابت یک سرطانی است که انسان می‌تواند از آن نجات پیدا کند، خودمان باید هر چند وقت یک بار وضعیت خودمان را چک بکنیم، اگر قند انسان بالا باشد، کلیه و اعضای انسان از کار می‌افتد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: انسان می‌تواند جلوی دیابت را بگیرد، برخی پزشک‌ها از خود ما نسبت به خودمان دلسوزتر هستند، سعی کنیم که کاری نکنیم که زندگی‌مان تلخ شود، دستور اسلام این است که به بدن ضرر نرسانیم.

 

وی با خجسته خواندن میلاد امام باقر(ع) و سالروز وفات علامه طباطبایی‌(ره) اظهار کرد: علامه طباطبایی(ره) افتخاری برای شیعه است، بعد از تفسیر المیزان سخن مخالفان درباره شیعه که تفسیر قرآن به قرآن ندارد، المیزان زیباترین و علمی‌ترین تفسیر بین شیعه و سنی است.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی بیان کرد: پر خسارت‌ترین تنبلی نخواندن کتاب است،‌ کتاب رشد فکری و دینی انسان است، یکی از راه‌های دادن غذای جان به بدن مطالعه کردن است.

 

روز حماسه مردم اصفهان باید زنده نگاه داشته شود

وی ادامه داد: باید مواظب بود که نباید اجازه داد هر کتابی چاپ شود، نباید گفت که ما هر کتابی را چاپ می‌کنیم و خود خواننده‌ها باید جلویش را بگیرند،‌ این مثل غذا است، نمی‌توان گفت که ما هر غذایی را در بازار می‌دهیم و چه مسموم باشد یا نباشد و خود مخاطبان بدانند که چه غذایی خوب است.

 

امام جمعه اصفهان گفت: اگر می‌گوییم که چرا نباید اجازه داد که هر کتابی چاپ شود، این مثل این است که ما بخواهیم جلوی هروئین و تریاک را باز کنیم و بگوییم خود مخاطبان باید تشخیص بدهند، هم اهل خواندن باشیم و هم جلوی کتاب ضاله را بگیریم.

 

وی با اشاره به سالروز 25 آبان‌ماه سالروز روز حماسه مردم اصفهان گفت: مردم اصفهان در این روز کار عظیمی را انجام دادند و در روز صبح 250 نفر را تشییع کردند و در عصر همان روز کاروان‌های زیادی به جنگ فرستادند، باید همواره یاد و خاطره این روز را زنده نگاه داریم.

 

وی همچنین در خطبه اول با اشاره برخی اشتباهات در عزاداری‌های امام حسین(ع) افزود: بعضی تعبیرات در عزاداری‌ها اشتباه است، گاهی بعضی تعبیرات اشاره به رب بودن و جایگاه الوهیت امام حسین(ع) دارد،خداوند هم در ماجرای حضرت مسیح(ع) می‌گوید که نگویید که او فرزند خداوند است./914/پ201/ج1

ارسال نظرات