۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۱۸۰
رییس سازمان اوقاف:

فرهیختگان جامعه در برابر دشمن دچار خود باختگی نشوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروزه شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی با چه قدرت و عظمتی در سطح جهان به پیش می رود اما باید مراقب بود تا فرهیختگان جامعه دچار خود باختگی نشوند و این نیازمند آشنایی با فرهنگ قرآن است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مدرسه علمیه امام موسی الکاظم (ع) قم با قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ، اظهارداشت : امام محمد باقر (ع) به نقل از پیامبر (ص) فرمودند ؛ ای قرآنیان تقوای الهی داشته باشید و آنچه را که از قرآن یاد گرفتید به دیگران بیاموزید ، من مسئولم و شما نیز مسئولید و از من در باره تبلیغ رسالت سوال خواهد شد و از شما نیز درباره آنچه از کتاب الهی و سنت یاد گرفتید.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با موضوع قرآن و عترت برپا شده است و طبق این حدیث نبوی از شما نیز سوال خواهد شد ، افزود : مقا م معظم رهبری روز گذشته در جمع دانشگاهیان کشور فرمودند ، استکبار و استعمارگران کهن دیگر برایشان مقدور نیست که با روش های گذشته و قدیمی ، ملت ما را استعمار کنند و با شیوه های جدید بواسطه تفکرات نخبگان و فرهیختگان بنا دارند اهداف خود را اجرایی و عملی کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی بویژه مسئولان آموزش عالی کشور وظیفه دارند خود را با اسلام ناب محمدی و راه و اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مجهز کنند ، تصریح کرد : نباید اجازه دهیم استعمارگان با شیوه جدید بر کشور ما سلطه فرهنگی و اعتقادی پیدا کنند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : مقام معظم رهبری چندی پیش در جمع جانبازان بالای 70درصد و در پاسخ به درخواست یکی از این عزیزان که خواستار صدور حکم و فرمان جهاد بود ، فرمودند ، من حکم جهاد می دهم اما نه جهاد نظامی بلکه جهاد فرهنگی ، تبلیغی و مدیریتی و این جهاد وظیفه قرآنیان است تا اجازه ندهیم تفکر ضد اهل بیت (ع) در کشور بوجود آید و زمینه سلطه استکبارو استعمار را  ایجاد کند .

 

وی با اشاره به چگونگی انجام این جهاد و تبلیغ فرهنگی گفت : برخورداری از احساس حقارت و سرافکندگی در برابر دشمنان زشت است و با ایمان و باور به خدا منافات دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآن می فرماید ؛ دچار غم و غصه نشوید بلکه شما سرافراز هستید ، تصریح کرد : آن کسانی که در برابر دشمنان اهل بیت (ع) خود را می بازند و دچار سرافکندگی می شوند به این آیه قرآن ایمان ندارند و در آیه ای دیگر خداوند می فرماید؛ دچار سستی و بی حالی نشوید و دعوت به صلح و سازش با دشمن نکنید .

 

وی ادامه داد : امروزه شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی با چه قدرت و عظمتی در سطح جهان به پیش می رود اما باید مراقب بود تا فرهیختگان جامعه دچار خود باختگی نشوند و این نیازمند آشنایی با فرهنگ قرآن است و فرهنگی قرآن می گوید ؛ در برابر دشمن جهادکن و به پیامبر اسلام می فرماید با قاطعیت و شدت با دشمنان برخورد کن نه با ذلت و خودباختگی.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآن می فرماید ؛ دشمن باید از شما صلابت و شجاعت ببیند ، تصریح کرد : امام خمینی (ره) زمانی که نماینده ویژه دولت آمریکا برای سفر به ایران در آسمان بود ، فرمودند ؛ با هیچ کس دیدار نخواهند داشت و اجازه ورود هواپیمای این نماینده را به آسمان ایران ندادند که در تاریخ کشور آمریکا بی سابقه است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اضافه کرد : زمانی که دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند ، دولت وقت جمعا استعفا داد و بازرگان اعلام کرد نتیجه این کار حمله نظامی آمریکا خواهد بود و امام خمینی (ره) استعفای آنها را پذیرفت و در سخنرانی در پاسخ به آن ادعا فرمودند ؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند که با خودباختگی و حقارت ، عزت ، عظمت و شرافت ملت را زیر پا بگذراند ، گفت : مقام معظم رهبری خطاب به این افراد روز گذشته فرمودند ؛ خودتان کوچک و حقیر هستید ، چرا عظمت ملت را کوچ می کنید.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد : امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه دعا می کنند که خدایا ما را در دنیا طوری قرار بده که به حبل الله یعنی قرآن تمسک داشته باشیم و راهنمایی را از غیر قرآن جستجو نکنیم.

 

وی ادامه داد: امام زین‌العابدین که زیباترین قرائت  قرآن را داشت که هنگامی که او قرآن قرائت می‌کرد، هنگامی که فردی از مقابل منزلش حرکت می‌کرد به دلیل جذابیت قرائت ایشان مکث می‌کرد تا صوت زیبای ایشان را گوش دهد اما ایشان تنها به قرائت و حفظ قرآن اکتفا نکردند و یا سایر معصومان(ص) نیز خود نمونه عینی و عملی آیات قرآن بودند.

 

وی اظهار کرد: این نتیجه زحمات آنهاست که ما سی‌امین دوره مسابقات را به این خوبی برگزار می‌کنیم که این به برکت مجاهدت‌های حضرت امام و عنایات مقام معظم رهبری و خون شهداست و این پیام قرآن است جاهدوا لله حق جهاده در راه خدا آنچه که در راه او است جهاد کنید.

 

وی تأکید کرد: ما باید قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی و قرآن و اهل‌بیت(ع) را بدانیم و فرهنگ قرآن واهل‌بیت(ع) را در مراکز علمی به ویژه در دانشگاه‌ها به صورت منطقی، مستدل و محکم بیان کنیم./1325/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات