۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۱۸۱
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد؛

قدرت اقتصادی نیاز امروز کشور/ اقتصاد دانش بنیان راهی برای خلق ثروت و قدرت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس با بیان این که در کنار قدرت علمی، دفاعی و سیاسی به قدرت اقتصادی نیاز داریم، گفت: مسؤولان در قدم اول و مردم در گام دوم باید از مصرف به سمت تولید حرکت کنند و اقتصاد دانش بنیان مسیر را برای خلق قدرت و ثروت هموار می کند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در همایش «منشور عزت» که پیش از ظهر امروز در مسجد جامعه شهرستان شاندیز برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم و صفر یادآور یک قیام حیات بخش و اسارت تاریخ ساز و شهادت عزت آفرین برای امت اسلام و جامعه بشری است.

 

وی با بیان این پرسش که رمز ماندگاری و نقش آفرینی  قیام عاشورا با وجود گذشت 1400 سال چیست که توانسته همچون خورشیدی جامعه اسلامی، جامعه ایمانی و به ویژه عالم تشیّع را نورانی کند، تصریح کرد: سخنان امام حسین(ع)، کلمات حضرت زینب(س) و مبارزات اهل بیت و اصحاب ایشان، بیان گر و تبین کننده این واقعیت است که ماندگاری حق و نابودی باطل، اراده خداوند است چرا که باطل چون فاقد ریشه و بنیان، دوامی نیز ندارد.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه 24 سوره ابراهیم «ألم تر کیف ضرب الله مثلا کلمة طیبة کشجرة طیبة أصلها ثابت وفرعها فی السماء؛آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه طیبه» (و گفتار پاکیزه) را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است» افزود: خداوند در این مثال قرآنی، حق و باطل را به زیبایی تشریح فرموده است بنابراین مهم ترین ویژگی حق، اصالت و ریشه های آن به شمار می رود که سبب استحکام آن می شود.

 

داشتن ریشه های مستحکم عقلانی و وحیانی دلیل جاودانگی قیام عاشورا

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطر نشان کرد: مهم ترین ویژگی کربلا این که ریشه های مستحکم آن بر اصول قطعی، عقلانی و وحیانی نهاده شده و این ریشه ها در طول تاریخ ماندگار و جاویدان باقی می ماند ولی درمقابل باطل ریشه ندارد و همچون بوته خاری است که با حرکت بادی از ریشه کنده و نابود می شود.

 

وی با اشاره به این که مبارزه با حق در دستور کار یزید و معاویه قرار دارد و در مقابل، دفاع از حق در اولویت امام حسین(ع) و یاران ایشان است، اظهار کرد: اساس قیام عاشورا بر ایستادگی و مقابله با باطل و دفاع از حق نهادینه شده و این درحالی است که جریان باطل راه را برای گسترش ظلم و فساد هموار می کند که امام سجاد(ع) در خطبه های خویش در شام به آن اشاره فرموند که آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و باطل برجایگاه پیامبر(ص) نشته است.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی شخص در کنار حق قرار دارد ولی هدف او، خدا نیست بلکه دنیا است بنابراین صرف قرار گرفتن در کنار حق کفایت نمی کند ولی آن چه در قیام عاشورا مشهود، ایستادگی در کنار حق، برای خدا و اطاعت از فرمان او است و این طهارت و اخلاص در عاشورا موج می زند و حضرت فرموند «من مرگ را جز سعادت نمی بینیم».

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه خاطرنشان کرد: تمام اهل بیت(ع) و اصحاب ایشان می دانند که این قدم ها به سوی شهادت برداشته می شود اما این قدم ها استوار و محکم است متزلزل نیست و با ایستادگی در کنار حق و برای حق با ثبات قدم و استقامت، عاشورا را به یک تابلوی زیبا، درخشان و ماندگار در تاریخ اسلام و بشریت تبدیل کرده است.

 

وی با تأکید این که باید از قیام تاریخی عاشورا درس گرفت، اظهار کرد: اگر می بینید حضرت زینب(س) در طول راه اسارت، شجاعانه ایستاد و خطبه های آتشین ایشان کاخ یزید را در شام لرزاند به این خاطر است که حضرت آرمانی جز، حق، دفاع از حق و شهادت در راه حق نداشتند بنابراین باید به الگوگیری از ایشان در حیات فردی و زندگی اجتماعی خویش حق طلب و حق محور باشیم.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: یک انسان مؤمن در روابط زندگی خویش همچون ارتباط با فرزند و همسر داری حق را رعایت می کند و نیز در زندگی اجتماعی با محور قرار دادن حق به گناه، دروغ، غیبت و تضییع حقوق دیگران دچار نمی شود چرا که این خانه همچون با الگو گیری از خانه حضرت زهرا(س) به عنوان یک نمونه واقعی، حق محوری، حق طلبی و حق خواهی  در آن حکومت می کند.

 

اصلاح جامعه در گرو اصلاح فرد و خانواده است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که اصلاح جامعه در گرو اصلاح فرد و خانواده است، اظهار کرد: جامعه ای که به آموزه های کربلا اقتدا کرده  باید در حیات سیاسی اجتماعی خود نیز حق مدار و حق طلب باشد؛ وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخصه های برجسته ای است که سبب بنیان گذاری ایران بر مبنای حق شده است.

 

وی افزود: برای داشتن حیات سیاسی فاخر و حق محور باید زعامت و مدیریت جامعه بر عهده انسانی باشد که مورد رضای خداوند و امروز در ایران این قدم بلند برداشته شده است چرا که در عصر غیبت امام معصوم(ع)، رهبری ایران در دست فقیه عادل، شجاع، صالح، مدیر و مدبر، بنده خدا و متواضع در برابر خدا و بندگان خدا قرار دارد که در مقابل نظام سلطه آمریکا و صهیونیسم و تمام زیاده خواهان است.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه، اقتدار، عزت و جایگاه کنونی ایران را مرهون وجود رهبری هوشمند و متربی در مدسه قرآن و عترت دانست و تصریح کرد: اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم، اگر از تحریم و فشارها با قدرت عبور کردیم و امروز ایران به عنوان نماد قدرت در منطقه به شمار می رودف دست آورد نعمت و سرمایه وجود رهبر مدبر در کشور محسوب می شود.

 

ضرروت دشمن شناسی

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ایه 60 انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ؛ و شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با آنها خود را مهیا کنید و تا حدی که میتوانید از آذوقه و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان، فراهم سازید»، اظهار کرد: دشمن شناسی و شناخت دشمن و ایستادگی در مقابل آن به عنوان یکی از ضرورت های مهم در حفظ حیات سیاسی جامعه به شمار می رود چرا که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» یعنی همیشه حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار دارند و خداوند در آیه 60 انفال برای مقابله با باطل راه کار قرآنی می دهد.

 

وی، نظام سلطه آمریکا را به عنوان نظام حاکم بر جهان که دشمن بشریت است، معرفی و تصریح کرد: امروز مدیریت جحاکم بر جهان در دست رژیم آمریکا قرار دارد که با استقرار آزادای، امنیت، استقلال و حضور اسلام سر ستیز دارد و با حمایت از مزدورانی همچون اسراییل سبب سلب امنیت و قتل عام مسلمانان در کشورهای اسلامی می شود.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت عراق از گذشته تا کنون، بیان کرد: اگر در گذشته آمریکا با حمایت مالی و نظامی خود از صدام جنایت کار سبب تحمیل جنایات بزرگی علیه ایران و عراق شد، امروز نیز با ادامه حمایت آمریکای شیطان صفت، داعش در عراق روی کار آمد و مرتکب جنگ و خون ریزی در عراق و سوریه شد از طرف دیگر اگر نظام سیاسی در سوریه فرو می ریخت بار دیگر این نظام سلطه افسار گسیخته حکومت را به دست می گرفت.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تأکید این که دشمنان هموراه در فکر ضربه زدن بر پیکره اسلام و ملت بزرگ ایران است، خاطر نشان کرد: امروز باید با الهام گرفتن از عاشورا و مستحکم کردن جبهه داخلی، ملت ایران و تمامی گروه های مختلف در کنار رهبری نظام و در یک جبهه قرار گیرند و با شناخت دشمن با الهام از عاشورا با اقتدار در مقابل آن ایستادگی کند.

 

وی با بیان این که ملت ایران بر بام قدرتمند علم، می توانند به جایگاه اصلی قدرت در جهان دست یابند، اظهار کرد: جوانان، دانشگاهیان و همه مردم ایران باید به سوی قله و مرز های علم و دانش با سرعت حرکت کنند و نباید سرعت علمی کاهش یابد؛ جوانان باید به تحصیل علم و نه، مدرک ترغیب شوند تا با پیشرفت های مختلف از جمله فناوری هسته ای و امثال آن قدرت کشور را افزایش دهند.

 

 قدرت دفاعی  رمز اقتدار و افتخار کشور است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با یادآور شدن این که قدرت دفاعی ما رمز اقتدار و افتخار کشور است، گفت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران باید به معنای حقیقی کلمه بازدارنده باشد، نیروی های توانمند ارتش سپاه نیروی های انتظامی و نظامی راه را برای افزایش قدرت نظامی و دفاعی ایران هموار می کنند و ملت ایران نیز با همه توان در خدمت این نیروهای مقتدر و کارآمد نظام بسیج می شوند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: در کنار قدرت علمی، دفاعی و سیاسی به قدرت اقتصادی نیاز داریم، باید اقتصاد قوی داشته باشیم، در ایران نباید جوانی بیکار باشد بلکه ایران باید به کارخانه بزرگ تولید کالا و خدمات باشد از طرفی ما تمام امکانات برای تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی کارآمد، دانش بنیان و مردمی را در اختیار داریم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسؤولان در قدم اول و مردم در گام دوم باید از مصرف به سمت تولید حرکت کنند چرا که با تولید می توان راه حضور دانش در عرصه اقتصادی را فراهم بنابراین اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر علم و دانش را در اختیار می گیرد و مسیر را برای خلق قدرت و ثروت هموار می کند./844/201/ب1

ارسال نظرات