۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۰۲۱۸۷
امام جمعه موقت ارومیه:

مرگ بر آمریکا به معنای نفرین ملت آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله قریشی گفت: وقتی مقام عظمای ولایت فرمودند که منظور ما از این شعار ملت آمریکا نیست، بلکه ما با سیاست های غلط دولت آمریکا مشکل داریم و نابودی این سیاست و سیاست مداران را می خواهیم، با این فرمایش خود موجب سکون و آرامش دل های مردم آمریکا شدند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی، اظهار داشت: ائمه جماعت باید مردم را در شروع خطبه ها به رعایت تقوای الهی دعوت کنند، چرا که با رعایت تقوای الهی از محرمات پرهیز شده و به واجبات دین عمل می شود که نتیجه آن محترم شدن فرد در دنیا و سعادتمند شدن اش در عالم آخرت است.

 

وی احترام و احسان به والدین را از واجبات دین الهی عنوان کرد و ادامه داد: جوانی به نزد رسول الله(ص) رسید و از ایشان در مورد جهاد در راه خدا سوال پرسید، حضرت فرمودند؛ «در جهاد شرکت کن که اگر کشته شوی در نزد خدای منان روزی می خوری و اگر زنده بمانی و در راه برگشت بمیری اجراش را می بری و اگر سالم از جهاد برگردی به مانند نوزادی هستی که تازه به دنیا آمده و هیچ گناهی ندارد».

 

آیت الله قریشی افزود: آن جوان به رسول خدا(ص) گفت که من بسیار مشتاقم که در جهاد در راه خدا شرکت کنم، اما پدر ومادر پیری دارم که راضی به رفتنم نیستند و می گویند حضور تو در خانه سبب آرامش ما است، تکلیف من چیست؟ حضرت فرمودند؛ «در نزد پدر ومادرت بمان، قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر پدر ومادرت یک شب با تو انس گیرند از یک سال جهاد در راه خدا برای تو بهتر است».

 

وی حدیث اشاره شده را دلیلی بر اهمیت محبت و رسیدگی بر والدین دانست و گفت: راضی نگه داشتن پدر و مادر به حدی اهمیت دارد که رسول خاتم(ص) برای اثبات آن سوگند یاد می فرماید و از امام باقر(ع) روایت است که فرمودند؛ گاهی انسان در محضر پدر ومادر به آن ها خدمت کرده و آن ها را از خود راضی نگه می دارد، اما بعد از فوت شان آن ها را فراموش می کنند، چنین فردی عاق والدین از دنیا می رود و یا بر عکس کسی در حیات پدر ومادر آنان را به خشم آورده و عاق والدین می شود، اما بعد از فوتشان در حق آنان احسان کرده و مورد رضایت پدر و مادراش از دنیا می رود».

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به احترام و احسان بر والدین تاکید دارند، خاطر نشان کرد: نفرین والدین در حق اولاد موثر است و بر عکس رضایت و دعای والدین سبب گره گشایی از کار فرزندان می شود.

 

مرگ بر آمریکا به معنای نفرین ملت آمریکا نیست

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مورد شعار مرگ بر آمریکا، گفت: مردم آمریکا تصور می کردند که وقتی ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد با همه مردم این کشور مشکل دارد و مرگ همه آنان را خواستار است، اما وقتی مقام عظمای ولایت فرمودند که منظور ما از این شعار ملت آمریکا نیست، بلکه ما با سیاست های غلط دولت آمریکا مشکل داریم و نابودی این سیاست و سیاست مداران را می خواهیم، با این فرمایش خود موجب سکون و آرامش دل های مردم آمریکا شدند.

 

مفسر احسن الحدیث به دیدار مقام معظم رهبری با نیروهای مسلح اشاره و اضافه کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری آیه ای از قرآن را که به مومنان و کسانی که خدا و دین اش را یاری می کنند از سوی خدای منان وعده نصرت و یاری شده است را خواندند و نسبت به آینده جهان اسلام و مومنان ابراز امیدواری کردند.

 

وی تاکید کرد: نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی و مدافعان حرم همه به خدا کمک می کنند و منظور از این کمک حفظ دین خدا است و وعده خداوند متعال در نصرت چنین بنده هایی هرگز نابود یا متغیر نمی شود.

 

آیت الله قریشی به تلاش 37 ساله آمریکا برای نابودی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مدت آمریکا از اجرای هیچ نوع برنامه و فتنه ای علیه کشور ما فرو گذاری نکرد، اما به پشتوانه الهی ما امروز شاهد تضعیف این دولت در جهان و در مقابل قدرت گرفتن ایران هستیم.

 

آیت الله قریشی خاطرنشان کرد: امروز گزارش می شود که حدود 70 میلیون نفر از مردم آمریکا با نان کپنی روزگار خود را سپری می کنند و هر روز برای گرفتن این نان در صف طولانی قرار می گیرند، اما کشور ما پر است از نعمت و آسایش و امنیت.

 

نویسنده قاموس قرآن با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که به اثر شکرگذاری در افزایش نعمت ها اشاره دارد، گفت: امروز نوامیس ما در داخل کشور به راحتی در حال رفت و آمد و تردد هستند بی آن که کسی مزاحم ان ها باشد و یا بر عکس کشورهای منطقه آرامش و امنیت بر کشور ما در سایه تلاش های سربازان گمنان حضرت بقیه الله اروحنا فداه حاکم است.

 

اربعین حسینی در جهان واقعه بی نظیر و نشانه لطف الهی بر مسلمین است

 

آیت الله قریشی در ادامه به تجمع 25 میلیونی مردم در روز اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و افزود: امسال پیش بینی می شود که این حضور خیلی بیشتر از سال گذشته باشد و حدود 30 میلیون انسان در یک روز واحد در کربلا تجمع کنند که نشانه الطاف الهی و عظمت جایگاه خاندان نبوت در نزد حضرت حق است.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان شهادت امام حسین(ع) کربلا زمینی خشک بود، گفت: از امام سجاد(ع) روایت است که فرمودند؛ «انگار می بینم که در اطراف قبر پدرم کاخ های بلندی را می سازند و قبر پدرم در میان بازارها می ماند و از تمام دنیا به زیارت پدرم می آیند.»/936/201/ب1

ارسال نظرات