۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۲۴۰

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اعلام ویژه برنامه های هفته کتاب وکتاخوانی در تویسرکان، برگزاری کارگاه آموزشی نقد فرق ومذاهب اسلامی در حاجی آباد، بانوان نخبه استان قزوین در حوزه فرهنگ و دین صاحب نظر هستند، دستاوردهای انقلاب به پاس و برکت خون شهدا به دست آمده است، گردشگری تویسرکان با۲۲۱جاذبه و اثرتاریخی نیازمند بالفعل سازی است، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کاروند عضو اصلی نهضت مطالعه مفید و مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان20آبان جاری با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی که از 24 آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: عضویت در کتابخانه ها در این تاریخ رایگان بوده و تجلیل از کتابداران نمونه، خیرین کتابخانه ها، تقدیر از ناشران، حافظان قرآن و قرآن پژوهان و پیشکسوتان عرصه کتاب را نیز در این هفته از برنامه های قابل اجراء دانست.

 

وی بیان کرد: برگزاری برنامه اهدای کتاب کودک و نوجوان با آغاز هفته کتاب  با هدف به اشتراک گذاشتن کتاب در مناطق محروم با امکان سنجی لازم اجرا می‌شود.

 

وی پرداختن به نذر کتاب را از دیگر نیاز های فرهنگی  عنوان کرد و افزود: می توان با جایگزین کردن نذر کتاب در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه گام های موثری را برداشت.

 

برگزاری کارگاه آموزشی نقد فرق ومذاهب اسلامی در حاجی آباد

 

ارسلان ابراهیمی جنبش های نوپدید دینی را یکی از مهمترین پدیده های معاصر خواند که در مقیاس جهانی و به سرعت در حال وقوع و گسترش بوده و فرهنگ های مختلف را به تکا پو واداشته است.

 

وی افزود: روند روبه رشد فرقه سازی و ظهور جنبش های نوپدید دینی وعرفان های انحرافی در بین جمعیت جوان وتحصیل کرده و افزایش خرافات و موهومات حوزه دین در میان عموم مردم در یک دهه گذشته زنگ خطر حمله به ساحت دین و اعتقادات و باورهای دینی این مرز و بوم را به صدا درآورده است.

 

ابراهیمی گفت: ارتقاء توانمندی مبلغین، مبلغات و اقشار تاثیر گذار در خصوص نحله های انحرافی، ارائه و معرفی عرفان ناب قرآنی به نسل جوان، آشنایی نخبگان و اقشار تاثیرگذار با مبانی عرفان ناب اسلامی، جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی در میان مردم و نسل جوان از جمله اهداف این نشست است.

 

کارشناس ادیان و فرق تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: این نشست با حضور چهره های تاثیرگذار فرهنکی که شامل روحانیون و طلاب حوزه های علمیه  برگزار می‌شود. 

 

وی خاطر نشان کرد: این نشست یک روزه به مدت 8ساعت 21 آذر ماه سال جاری و با حضورحجت‌الاسلام دریاکناریان در شهرستان حاجی آباد برگزار خواهد شد.

 

بانوان نخبه استان قزوین در حوزه فرهنگ و دین صاحب نظر هستند

 

در نشست با بانوان نخبه استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: دغدغه‌های بانوان فرهیخته استان در رابطه با آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی بوده که باید مسؤولان استان قزوین به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بانوان نخبه قزوین نه تنها در حوزه‌های فرهنگ، بلکه در حوزه دین نیز صاحب نظر و اندیشه هستند، بیان کرد: نویسنده و صاحب فکر تنها در صورتی که همگام با فرهنگ دینی و اسلامی باشد دارای ارزش و مرتبه‌ای دوچندان است.

 

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی با بیان این‌که ورود به حوزه‌های دینی به‌ ویژه حوزه‌های فرهنگ دینی دارای حساسیت و ویژگی‌های خاصی است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی که در حوزه‌های فرهنگ دینی فعالیت می‌کنند و جمع‌آوری نقطه نظرات آن‌ها می‌تواند در پیشرفت این حوزه بسیار مؤثر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه انعکاس نظرات این بانوان فرهیخته با استفاده از کارگروه‌های تحکیم بنیان خانواده و عفاف و حجاب می‌توان راهکاری را برای اصلاح قوانین و مقررات در مجلس شورای اسلامی باشد، عنوان کرد: با استفاده از ثمره 10 سال تلاش این افراد در اتاق فکراداره کل تبلیغات اسلامی است که می‌توان با انعکاس مطالب به دستیابی راه حل مناسب برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

 

 

دستاوردهای انقلاب به پاس و برکت خون شهدا به دست آمده است

 

حجت‌الاسلام علی شکری درخلال تشییع شهید مدافع حرم «شهید محمد طحان» ضمن بیان اینکه شهدا ولی نعمت ماهستند افزود: ما جاماندگان از شهدا نیز وظیفه داریم از خط و سیره شهدا تبعیت و با دشمنان مقابله و مبارزه کنیم.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اکنون زنده نگه داشتن یاد و خاطره و ارزش های شهدا در جامع کمتر از شهادت نیست عنوان کرد: در این راستا می توان با هماهنگی و مشارکت همه دستگاهها و ارگانها قدم های مؤثری و بزرگی برداشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، تصریح کرد: باید از مجالس شهدا درس بگیریم و در راه ترویج و گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه گام برداریم.

 

شکری با بیان اینکه هیچ چیزی والاتر از مرگ در راه خدا نیست و شهادت در واقع معامله با خداست و رحمت خاص خدا نیز شامل حال شهداست که سعادت واقعی را برایشان به ارمغان می‌آورد، افزود: رحمت و برکت شهدا رحمتی همگانی است که برای جامعه نیز سعادت و نیکبختی به ارمغان می‌آورد.

 

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا در اسلام، تصریح کرد: مسیر پرفروغ و پرجوشش دین اسلام با ایثارگری مردان خدا پایدار و جاودانه است و هیچ‎کس نمی‎تواند این نور الهی را خاموش کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: مردم و مسئولان باید در مسیر بالنده انقلاب اسلامی مصمم‎تر از گذشته گام بردارند و با حضور انقلابی خود مقدمات شکست دشمن را فراهم کنند. 

 

گردشگری تویسرکان با221جاذبه و اثرتاریخی نیازمند بالفعل سازی است

 

حجت‌الاسلام علی کاروند سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در نشست خدمات سفراین شهرستان، گفت: گردشگری تویسرکان با221جاذبه و اثرتاریخی نیازمند بالفعل سازی است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بالا و بی بدیل حوزه گردشگری در تویسرکان با 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری اذعان داشت: استفاده از مزیت های گردشگری این شهرستان نیازمند بالفعل سازی است.

 

حجت‌الاسلام علی کاروند در جمع مسئولان ادارات ونهادهای این شهرستان، افزود: مردم و مسوولان در شهرستان تویسرکان هنوز به این باور که می توان با استفاده از قابلیت های گردشگری حوزه اقتصاد و فرهنگ شهرستان را متحول کرد، نرسیده اند.

 

وی تصریح کرد: تویسرکان از ظرفیت های کم نظیر اقلیمی و طبیعی، آثار و ابنیه با ارزش تاریخی و جاذبه های متنوع گردشگری برخوردار است اما تا کنون استفاده حداکثری از این قابلیت ها رقم نخورده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه تویسرکان پس از مرکز استان از بیشترین و با ارزش ترین آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه گردشگری در استان همدان برخوردار است ادامه داد: تویسرکان با استفاده از ظرفیت آرامگاه حیقوق نبی(ع) حتی می تواند به گردشگری بین المللی فکر کند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان خاطر نشان کرد: رونق بخشی به حوزه گردشگری و تلاش برای ایجاد زیر ساخت های آن تنها وظیفه یک دستگاه اجرایی خاص نیست بلکه تحقق اهداف مطلوب در این بخش به تعامل و همگرایی همه دستگاه های اجرایی و مردم نیاز دارد./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات