۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۲۶۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رفع تصرف بیش از 43 میلیون مترمربع اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی، صدور بخشنامه‌هایی با موضوع زمین خواری و برگزاری گردهمایی رابطین فرهنگی مدارس از جمله مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام علی مظفری در نشست با مسؤولان قضایی و اداری در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دستورات ریاست قوه قضائیه در زمینه مقابله با پدیده شوم زمین خواری اظهار داشت: متأسفانه در سال های اخیربه دلایل گوناگون از جمله بی توجهی برخی مسؤولان به مصالح و منافع عمومی و عدم انجام دقیق وظایف و تکالیف قانونی در کنار سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب و سودجو، شاهد تصرف بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی در نقاط مختلف کشور از جمله در استان پهناور خراسان رضوی بودیم.

 

 

رییس شورای قضایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دادگستری خراسان رضوی به ویژه در یک سال اخیر در قالب‌های گوناگون از جمله شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در جهت برخورد با این پدیده شوم تلاش وافری داشت و بحمدالله شاهد آثار و نتایج مثبت این تلاشها نیز بوده‌ایم.

 

وی نگاه دادگستری استان به مقوله زمین خواری را یک نگاه جدی دانست و افزود: هم اکنون تمامی رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستانهای شهرستان های استان در کنار مسئولان ذی ربط در ستاد دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تلاش هماهنگی جهت برخورد با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان از بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی به کار بسته‌اند.

 

مظفری خاطرنشان کرد: با صدور بخشنامه‌هایی از کلیه مسؤولان قضایی خواسته شده تا بدون هرگونه اغماضی با زمین خواران و حتی مسؤولانی که بر اثر بی توجهی به وظایف قانونی موجبات صدمه به اموال عمومی و دولتی و بیت المال را فراهم می کند؛ در چهارچوب قانون برخورد کنند.

 

صدور بخشنامه‌هایی با موضوع زمین خواری

مظفری از صدور بخشنامه‌هایی با همین موضوع توسط دادگستری استان خبر داد و افزود: متعاقب تدوین برنامه‌ها و صدور این بخشنامه‌ها با موضوع برخورد جدی و قاطعانه با زمین خواران و سهل انگاری برخی متولیان امر، طی 6 ماهه ابتدای سال 1394 با تشکیل حدود 50 پرونده در حوزه‌های قضایی مشهد، جغتای، ششتمد، چناران، رشتخوار، تربت حیدریه، خواف، زاوه، سبزوار، میان جلگه، داورزن، درگز، صالح آباد، قوچان، طرقبه شاندیز، فریمان و چند حوزه دیگر و با تلاش فراوان، شاهد رفع تصرف از چهل و سه میلیون و 616 هزار و 862 متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه قضایی زبرخان نیز 11 سهم مشاع از شش دانگ از مزارع آستان قدس رضوی رفع تصرف شد.

 

مظفری افزود: اقدامات ما در مواجهه با پدیده زمین خواری در دو حوزه پیشگیری و برخورد ساماندهی شده و علاوه بر اقداماتی که شرح آن گذشت برنامه های دیگری نیز در آینده در راستای پیشگیری و برخورد با پدیده زمین خواری، زمین خواران و برخی مسئولان بی توجه به اموال عمومی و بیت المال اجرا خواهد شد.

 

برگزاری گردهمایی رابطین فرهنگی مدارس

 محسن حلاجی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بردسکن در گردهمایی رابطین فرهنگی مدارس در سالن اجتماعات این اداره ضمن تشکر از مدیر آموزش و پرورش از رابطین فرهنگی که با همدلی وهمیاری موجبات رفع مشکلات فرهنگی وروحی ومادی دانش آموزان بی بضاعت رافراهم می کنند، تقدیر کرد.

 

وی با بیان این که رابطین فرهنگی امور تحصیلی و تربیتی و فرهنگی دانش آموزان تحت حمایت را بدون هیچگونه چشم داشتی پیگیری می کنند، تصریح کرد:  رابطین  فرهنگی به نوعی جزء امدادگران محسوب می شوند چون خدمات متناسب را به دانش آموزان با حفظ عزت و کرامت انسانی ارائه می دهند.

 

این مقام محلی اظهارداشت: درسال جاری این اداره توانسته گام های بایسته و شایسته ای را در جهت رفع مشکلات فرهنگی دانش آموزان بردارد به نحوی که از چند مورد ترک تحصیل در مدارس که به علت فقراقتصادی ومادی بوده جلوگیری شود.

 

حلاجی، با بیان آمار در خصوص فرهنگی و سرفصل های مربوطه، از کلیه رابطین خواست تا تلاش مضاعف درخصوص امورفرهنگی و تربیتی دانش آموزان بی بضاعت به ویژه دانش آموزان تحت حمایت امداد داشته باشند و ارتباطشان را با کمیته امداد و به ویژه حوزه فرهنگی قطع نکنند.

 

همچنین در این مراسم غلامحسین غفوری مدیر آموزش و پرورش بردسکن مطالبی پیرامون نقش و جایگاه رابطین فرهنگی در مدارس و اثرات روانشناختی آن درمحیط آموزشگاه و خانواده بازگو کرد وثمرات ونتایج این طرح رابرشمرد و اظهار امیدواری کرد: این نهاد بتواند کارهای بزرگ و ارزشمندی را جهت رفع مشکلات دانش آموزان کم بضاعت انجام دهد.

 

توزیع 57 میلیون ریال کالا و لوازم التحریر به ایتام تحت حمایت تربت حیدریه

 عباس ترکمان زاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت حیدریه گفت: 57 میلیون ریال کالا و لوازم التحریر به ایتام تحت حمایت تربت حیدریه از سوی خیرین تهیه و اهداء شد.

 

 وی افزود: این 57 میلیون ریال کمک در قالب سبد کالا و لوازم التحریر به ایتام و خانواده هایشان اهداء شد.

 

وی ادامه داد: 100 بسته سبد غذایی شامل برنج، پنیر، روغن مایع، عدس، ماکارونی و دستمال کاغذی به ارزش 50 میلیون ریال و 14 بسته لوازم التحریر به ارزش  7 میلیون ریال با همت خیرین وحامیان طرح اکرام تهیه وتوزیع شد.

 

ترکمان زاده تصریح کرد: امام صادق (ع) حدیثی مبنی بر اینکه کسی که بخواهد مشمول رحمت خداوند گردد و وارد بهشت شود باید نسبت به ایتام دلسوز و مهربان باشد را بیان کردند که این امر نشانه اهمیت رسیدگی به ایتام و کمک به آنها است.

 

مدیر این اداره اظهار داشت: در حال حاضر کمیته امدادتربت حیدریه دارای 700  یتیم می باشد که از سوی یک هزار و 745 حامی حمایت می شوند.

 

شکسته شدن چرخه فقر با توانمندسازی خانواده های مددجو

 محسن مسعودیان را، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: اظهار داشت: توانمندسازی در کمیته امداد در سالهای اخیر به عنوان یک رویکرد بوده است که این امر از خدمات معیشی به تواندسازی تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: توانمندسازی در واقع رشد و ارتقای فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده هاست که آنها را به مرحله ای از باور برساند تا آنها بتوانند جایگاه شان را در اجتماع بیش از پیش بشناسند و در راه سیدن به آن تلاش کنند.

 

مسعودیان راد، حضور مددجویان و فرزندان آنها در عرصه های مختلف را عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته این نهاد 43 هزار عنوان شغل را ایجاد و آنها را مورد نظارت و هدایت خود قرار داده است.

 

مدیرکل این نهاد مردم را با ظرفیت بسیار بالایی که دارند بزرگترین پشتوانه و بازوی حرکتی برای کمیته امداد دانست و تصریح کرد: کمیته امداد سعی داشته است تا ارتباطات خود را به صورت شفاف با مردم داشته باشدودر راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با رعایت کرامت وآبروی خانواده های تحت حمایت اقدام کند./934/203/ب1

ارسال نظرات