۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۲۹۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی دینی می شود، گفت: قرآن کریم نقش ارزنده‌ای در تحقق سبک زندگی دینی دارد که می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه ساز تحقق سبک زندگی دینی می شود، گفت: قرآن کریم نقش ارزنده ای در تحقق سبک زندگی دینی دارد که می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن برای هدایت، ارشاد و سبک زندگی انسان از ابتدای نزول تا قیامت آمده است، بیان داشت: ضرورت دارد تلاش کنیم روز به روز انس بیش تری با این کتاب نورانی برقرار کرده و از مفاهیم والای آن استفاده کنیم.


وی خاطرنشان کرد: زمان و مکان در قرآن کریم معنا و مفهومی ندارد و این کتاب گرانقدر فرازمانی و فرامکانی است که می تواند ما را به سعادت و رستگاری برساند.


آیت الله طبرسی با بیان این که قرآن کریم کتابی برای همه جامعه بشری است، بیان داشت: این کتاب ارزشمند براساس فطرت آمده است و در هر زمانی می تواند عاملی برای هدایت انسان ها باشد.


نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: کهنه‌گی در قرآن کریم وجود ندارد و پاسخگوی همه نیازها و خواسته های جامعه بشری است که ضرورت دارد تدبر و عمل به مفاهیم والای آن را در دستور کار خود قرار دهیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که آشنایی با قرآن کریم ضرورتی اساسی و انکارناپذیر است، گفت: این کتاب نورانی می تواند انسان را به تعالی و تکامل رسانده و زمینه ساز ترقی جایگاه افراد شود.


وی با بیان این که ترویج مفاهیم قرآنی عاملی در راستای مقابله با هجمه های دشمنان است، بیان داشت: نیاز است این کتاب نورانی گام به گام در جامعه ترویج پیدا کرده و آحاد مردم از معارف و مفاهیم ارزشمند آن بهره گیری کنند.


آیت الله طبرسی افزود: برگزاری محافل و مسابقات قرآنی امری ارزشمندی و گرانقدر است که می تواند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس با این کتاب گرانقدر اثرگذار باشد.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نیاز است جوانان در محافل و برنامه های قرآنی حضور داشته باشند، گفت: حضور در مسابقات و محافل قرآنی زمینه جذب نسل جوان جامعه را فراهم می کند و با نورانیتی که در کلام الله مجید وجود دارد همه را به سوی خود سوق می دهد.


وی با اشاره به این که عمل گرایی به مفاهیم قرآنی باید در دستور کار همه ما قرار داشته باشد، افزود: عمل به دستورات قرآن کریم ثمرات و برکات گرانقدری دارد که باید در این راستا گام های شایسته ای برداریم./1314/202/ب3

ارسال نظرات